خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان خبر داد:

افزایش جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب شهری گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۲۷۹

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان ضمن تشریح عملکرد چهارساله آبفای گیلان از افزایش جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب شهری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسینی مدیرعامل این شرکت ضمن تشریح عملکرد چهارساله آبفای گیلان از افزایش جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب شهری خبر داد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به افزایش 4.04 درصدی جمعیت شهری و روستایی تحت پوشش تأسیسات آب شهری اظهار داشت: 96485 نفر در حوزه شهری و 162927 نفر در حوزه روستایی طی سالهای 92 تا 95 از خدمات آبرسانی این شرکت بهره مند شدند که جمعیت برخوردار آب شهری به 99.90٪ رسید.

وی با اعلام آبرسانی به 2 شهر استان طی 4 سال اخیر تصریح کرد: هم اکنون 50 شهر استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند که با افزایش 86102 فقره اشترک آب ، تعداد کل مشترکین آب استان 465888 فقره و کل آحاد آب استان 647881 واحد می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان با ذکر افزایش جمعیت شهری و لزوم تأمین نیاز آب شهروندان، به حفاری و بهره برداری از 21 حلقه چاه اشاره نمود و گفت: در این راستا میزان حجم آب تولیدی نیز به 23 میلیون مترمکعب در سال افزایش یافت که این مقدار از آبهای سطحی و زیرزمینی تأمین می گردد و در مجموع 18 میلیون مترمکعب در سال به ظرفیت منابع تأمین آب افزوده شد.

حسینی 230 کیلومتر افزایش طول شبکه توزیع آب ، 39 کیلومتر خطوط انتقال آب و احداث 12 باب مخزن ذخیره را از اهم اقدامات آبفای گیلان در چهارسال اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: حجم مخازن ذخیره آب استان با 107627 مترمکعب افزایش به 382643 مترمکعب رسید.

وی همچنین با ذکر اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی افزود: با برگزاری برنامه های آموزشی و تبلیغی متوسط مصرف هر مشترک خانگی 15 لیتر در شبانه روز و هر واحد خانگی 19 لیتر در ثانیه کاهش یافت.

گفتنی است ظرفیت در دست بهره برداری تصفیه خانه های آب استان 15 لیتر بر ثانیه افزایش داشته و با توجه به در دست اجرا بودن مدول دوم پروژه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روش BOT میزان 3000 لیتر بر ثانیه بر ظرفیت تولید آب این تصفیه خانه افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز