خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

کسب رتبه برتر گیلان در شاخص فضای کسب و کار در دولت یازدهم/ رشد درآمد 234 درصدی چای‌کاران

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۳۸۵

استاندار گیلان به کسب رتبه برتر گیلان در بیش از 3.5 سال اخیر در شاخص فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: این شاخص باعث شد تا نرخ بیکاری گیلان از 15.6 درصد در سال 92 به 11.3 درصد در پایان سال 95 برسد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح فاز اول طرح آبرسانی به شهر دیلمان و اسپیلی با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و با اشاره به سفر حدود 2 سال گذشته خود به بخش دیلمان به همراه آیت ا... قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و پیگیری مشکلات این منطقه افزود: بسیار خرسندم پس از این مدت وعده های داده شده در آن روز محقق شد.

وی‌با مروری بر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان گیلان اظهار داشت: شاخص گازرسانی به شهرستان سیاهکل در ابتدای دولت 41 درصد بوده که در حال حاضر با رشد دو برابری به 82 درصد رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به سفر خود به شهرستان رودبار اشاره و خاطرنشان کرد: در رودبار شاخص گازرسانی از ابتدای دولت تاکنون 3 برابر رشد داشته و دیروز کلنگ گازرسانی به بیش از 50 روستای شهرستان رودبار که به مناقصه گذاشته شده را به زمین زدیم.

وی افزود: در این سال ها تمام اهتمامم بر این بوده تا هنگامی که پروژه ای کد دار نشده و پیمانکارش مشخص نشده باشد را کلنگ زنی نکنم چون این دولت وارث بسیاری از کلنگ زنی های دولت گذشته بود که مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی به سبز اعلام شدن 9 شهرستان استان تاکنون در بخش گازرسانی اشاره کرد و گفت: به غیر از ماسوله که به جهت حفظ میراث گرانبها نمی توان گازرسانی کرد و به دنبال تأمین این بخش از طریق انرژی های نو هستیم، تمامی شهرهای استان گازدار هستند.

نجفی خاطرنشان کرد: انشاا... با اهتمامی که وجود دارد در سال 96 هیچ روستای بالای 20 خانواری بدون گاز نخواهیم داشت.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم باید بدانند که دولت چه اقداماتی را به ثمر نشانده است گفت: متأسفانه صدا و سیما به مسائل تبلیغات محصولات بسیار توجه می کند  اما در بیان عملکرد دولت که افتخار نظام است به صورت کامل نمی پردازد.

وی با بیان اینکه به رویکرد صدا و سیما انتقاد دارم گفت: ما که کاندید انتخابات نیستیم که به حذف بیان عملکردها اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه ما می خواهیم از عملکرد اقتصاد مقاومتی بگوییم گفت: مردم باید بدانند در پروژه ها چه اتفاقاتی افتاده و رشد شاخص ها را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان می آیند و می روند اما این عملکردها بعنوان افتخارات برای نظام جمهوری اسلامی باقی می ماند.

نجفی با اشاره به اینکه عده ای می گویند برجام چه کرده است افزود: طبق آماری که 3 روز گذشته اعلام شده میزان صادرات نفتی که قبل از برجام به 900 هزار بشکه تقلیل پیدا کرده بود در حال حاضر به 3 میلیون و 45 هزار بشکه رسیده است که از دستاوردهای برجام محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در اواخر سال 83 میزان برداشت نفت ایران با کشور قطر برابر شده بود گفت: این میزان در 8 سال دولت نهم و دهم به نصف تقلیل پیدا کرد که خوشبختانه در حال حاضر از قطر پیشی گرفتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به شعار به انرژی هسته ای حق مسلم ماست از سال های گذشته اشاره کرد و افزود: بحمدا... این شعار به معنای واقعی و پس از مذاکرات در این دولت با تصویت حق  مسلم انرژی هسته ای در شورای امنیت به ثمر نشست که بعضی نمی خواهند قبول کنند.

وی به کسب رتبه ی برتر گیلان در بیش از 3.5 سال اخیر در شاخص فضای کسب و کار براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس اشاره کرد و افزود: این شاخص باعث شد تا نرخ بیکاری گیلان از 15.6 درصد در سال 92 به 11.3 درصد در پایان سال 95 برسد اما کافی نیست و تا رفع مشکل بیکاری راه زیادی داریم.

نجفی با بیان اینکه اگر نرخ بیکاری سال 91 در گیلان باقی می ماند بسیار اسفناک بود افزود: یکی از راهکارها برای افزایش اشتغال طرح های دانش بنیان و دیگری رونق فعالیت کشاورزی در این استان است.

استاندار گیلان افزود: تمام این دستاوردها با همراهی نمایندگان مجلس،ائمه ی جمعه،روحانیون، مردم و مدیران دستگاه های اجرایی که همچون سرباز در حال تلاش و خدمت هستند به دست آمده است.

وی به مشکلات برنجکاران در ابتدای دولت یازدهم به واسطه ی واردات 2 میلیون و 950 هزار تنی برنج به کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با پیشنهاد بنده خوشبختانه دولت دستور خرید توافقی برنج از کشاورزان را صادر کرد تا قیمت حداقلی محقق شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: بحمدا... در سال 95 کشاورز شیرینی قیمت برنج را چشید چون با رنج برنج را تولید می کند.

وی به توفیقات بدست آمده در بخش چای استان و افزایش رشد 73 درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به سال92 اشاره کرد و اظهار داشت: تولید برگ سبز چای در سال 92، 80 هزار تن بوده که در سال 95 این میزان به 139 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

نجفی به رشد 108 درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای در 3 سال و اندی اخیر اشاره کرد و گفت: در سال 92 میانگین  قیمت تضمینی خرید  برگ سبز چای 8 هزار و 150 ریال بوده که در سال 95 به قیمت متوسط 16 هزار 970 ریال رسید

 ویگفت  درآمد چایکار نیز در این مدت از 70 میلیارد تومان به 234 میلیارد تومان رسید که   234 درصد رشد داشته است.

وی به کاهش واردات چای به کشور اشاره و خاطرنشان کرد: 4 هزار هکتار از باغات چای طی سال های 93،94 و 95 احیاء و به چرخه ی تولید بازگشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: در سال 95 به کارخانه داران 31.5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ضریب خودکفایی محصول چای نیز افزایش داشته است.

استاندار گیلان افزود: در بیان سخنان باید براساس صداقت در گفتار و عمل رفتار کنیم چون باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی راکد داشتیم افزود: به بیش از 800 واحد بیش از 740 میلیارد تومان تسهیلات رونق پرداخت شده و در حدود 200 واحد احیاء شده که برخی نیز نیازمند زمان است.

نجفی به پیگیری های مکرر درخصوص رفع مشکلات کارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان در جلسات مختلف اشاره کرد و گفت: در ابتدای این هفته در دیدار با مدیرعامل صندوق توسعه ی ملی پیگیری هایی داشته ام که نتایج آن انشاا... در آینده مشاهده می شود.

وی تأکید کرد: برخی مدام نگویند که هیچ کاری نشده و مردم را از عملکرد دولت و نظام مأیوس نکنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در به ثمر نشستن پروژه ها به هیچ وجه به اندیشه ی سرمایه گذار نگاه نمی کنیم گفت: در شیرکوه رودبار تأکید کردم که سرمایه گذاری که در این منطقه به ساخت هتل می پردازد باید دست اور را بوسید.

وی با اشاره به اینکه در چند قرن قبل پیامبر دست کارگر را بوسید افزود: اکنون باید دست سرمایه گذاری که در جهت ایجاد اشتغال گام بر می دارد باید بوسید و نباید آنان را زالوصفت خطاب کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم باید با عشق در صحنه ی انتخابات شرکت کنند اظهار داشت: امروز تمام دنیا می خواهند ببینند پای صندوق رأی چه اتفاقی می افتد و چند درصد مردم مشارکت می کند.

وی گفت: در سال 96 در هرماه یک مسیر راه آهن افتتاح می شود که امروز در همدان و طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی که تا پایان خرداد پروژه تکمیل و پس از 45 روز که حداکثر 2 تا 3 ماه آینده است در گیلان بهره برداری می شود.

وی افزود: انشاا... در همین دولت پروژه راه آهن قزوین رشت همانند بخش عمده آزادراه که 80 درصد مشکل در گلوگاه را برطرف کرد، افتتاح می شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه خود را ملزم به حل مشکلات جوانان دیلمان می دانیم افزود:  زیباترین اقدام برای ما ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی بر ضرورت رفع مشکل زمین 110 هکتاری برای کشت گیاهان دارویی تأکید و تصریح کرد: انشا... همانطوری که قول پروژه آبرسانی را دادم و محقق شد مسیر دیلمان و نیز ساخت سد در این منطقه را با جدیت پیگیر خواهم شد.

وی اظهار داشت: انشاا... آینده ای شاد، با انگیزه و همراه با امید برای جوانان را شاهد باشیم.

در این مراسم فاز اول طرح آبرسانی به شهر دیلمان و اسپیلی که با هزینه ی حدود 12 میلیارد ریال به اجراء درآمده و شامل احداث مخزن هزار مترمکعبی و اجرای خطوط انتقال و تأسیسات مربوطه بوده با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز