خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی مطرح کرد:

نگرانی از انزوای 90 درصدی روزنامه‌نگاران و فعالان‌سیاسی در 8 سال دولت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۱۹۱

یک فعال سیاسی از خاموشی ٩٠ درصدی فعالان سیاسی در هشت سال دولت گذشته ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، خسرو دهقانی اظهار داشت: در جوامع توسعه یافته از نظر سیاسی برای اینکه فضا را برای انتخابات آماده کنند تمامی فعالیت‌ها اعم از راه‌اندازی کمپین‌ها و تبلیغات انتخاباتی را احزاب برعهده دارند.

دهقانی افزود: احزاب به عنوان چرخ دنده‌های دموکراسی و انتخابات که نماد اصلی دموکراسی در کشور است کاندیدا معرفی می‌کنند و بسیج سیاسی جامعه را برعهده دارند.

این فعال سیاسی و اجتماعی شهر بوشهر بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما احزاب رشد نکرده‌اند و انتخابات ما حزبی برگزار نمی‌شود زیرا احزاب، یا کاندیدا معرفی نمی‌کنند و در صورت معرفی تضمینی برای ورود به رقابت وجود ندارد.

دهقانی بیان کرد: احزاب در ایران در قالب اجماع‌ها یا جناح‌های سیاسی به دو دسته اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شدند و اکنون در کاندیدای انتخابات هم مشاهده می‌کنید که سه نفر اصولگرا و سه نفر دیگر اصلاح طلب و یا نزدیک به دیدگاه اصلاح طلبی هستند.

وی تصریح کرد: اکنون احزاب و جناح‌های کار بسیج سیاسی جامعه را انجام می‌دهند اما به دلیل وجود دفتر احزاب تنها در مرکز استان‌ها هستند، چتر پوششی آنها محدود وساز و کار حزبی در روستاها وجود ندارد.
فعال سیاسی و اجتماعی شهر بوشهرگفت: اما پدیده جدیدی که در جامعه به وجود آمده پدید فراتکنولوژی و یا شبکه ها و رسانه های اجتماعی هستند که در بسیج سیاسی نقش بسزایی دارند.

دهقانی  با بیان اینکه اکنون بیش از 50 درصد مردم ایران عضو شبکه‌های اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: ما در انتخابات گذشته دیدیم که با استفاده از این رسانه‌ها خصوصا جناحی که فاقد رسانه  تصویری بود توانست به خوبی از این شبکه‌های اجتماعی در راستای بسیج سیاسی استفاده کند. 

وی افزود: مناظره یکی دیگر از ابزارهای بسیج سیاسی جامعه است و در مراحل مختلف مناظره‌ها شاهد آن هستیم که شور انتخاباتی افزایش پیدا میکند.

این فعالی سیاسی و اجتماعی شهر بوشهر با بیان اینکه 80 درصد از افرادی که دارای رای خاموش هستند در صورت مشارکت در انتخابات به دکتر حسن روحانی رای میدهند، اظهار کرد: باید با آگاه‌سازی بتوانیم افرادی را که قصد شرکت در انتخابات را ندارند برای شرکت تشویق کنیم چرا که در این صورت به طور قطع حسن روحانی در مرحله اول پیروز خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در کشور ما نیز بر فعالیت کمپین‌ها حساب وگاها  از مدل برداری از کاندیدای غربی مدل‌برداری می‌کنند که در شعارهای برخی از کاندیدای این دوره نیز شاهد آن هستیم. 

دهقانی بیان کرد: ما در هشت ساله دولت گذشته شاهد خاموشی 90 درصد از روزنامه‌نگاران و سازمان‌های مردم نهاد بودیم و حتی در آن زمان برخی فعالیت‌های احزاب را غیر قانونی می‌دانستند اما با ورود حسن روحانی گشایش خوبی در این بخش انجام شده و امروز فعالیت رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در مقایسه با قبل از سال 92 قابل مقایسه نیست.

وی گفت: اکنون احزاب غیر فعال فعالیت خود را مجدد کردند و در استان‌های مختلف جنب و جوش خوبی دارند اما با این وجود تا برگزاری انتخابات حزبی فرسنگ‌ها فاصله داریم .

فعال اجتماعی و سیاسی در استان بوشهر بیان کرد: در حوزه های دیگر اجتماعی مثلا فرهنگ شاهد گشایش نسبی هستیم و جامعه از سمت و سوی مسدود بودن خارج شده است.

دهقانی عنوان کرد: در دولت گذشته تورم نزدیک به 45 درصد رسید و در فضای اقتصادی و اجتماعی شاهد تشویق بودیم که اکنون در با تلاش این دولت شاهد آرامش نسبی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز