خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری شورای اصلاح‌طلبان البرز و کرج مطرح شد:

مافیا و رانت خواران کرج به دنبال کم شدن مشارکت مردم هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۰۳

نشست خبری شورای اصلاح طلبان البرز و کرج با حضور محمد حسین خلیلی اردکانی ریاست ستاد اصلاح طلبان استان البرز و پورکریمی، رئیس شورای عالی اصلاح طلبان استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست خبری پورکریمی اعلام کرد: امیدواریم ابتدای هفته آینده لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر کرج را اعلام کنیم.

در ادامه محمد حسین خلیلی اردکانی، در کنفرانس خبری شورای اصلاح طلبان کرج با اشاره به تلاش اصلاح طلبان البرز و کرج برای ارائه لیست کار آمد برای شورای شهر کرج و دیگر شهرهای استان البرز گفت: برای مقابله با فساد سازمان یافته نیازمند فعالیت آزاد احزاب و مطبوعات هستیم. طی دو سال گذشته ۱۸ حزب در شهر کرج فعال شدند و این گام  بلندی برای مدنیت و پاسخگویی است. ما در کرج نیاز به فعالیت حزبی داریم. باید تلاش کنیم احزاب کرج فراگیر شوند.

در ادامه نشست محمدحسین عباسی از نشریه افق البرز سئوال کرد: چرا افرادی که قبلا با تیتر اصولگرایی وارد شورا شدند، یک باره مدعی شده اند و  با رنگ بنفش داعیه ‌دار شده اند و می خواهند  دوباره وارد شورا شوند؟

پورکریمی در پاسخ گفت: ما برای  لیست اصلاح‌طلبان در کرج یک ساز و کار مشخص و کاملا دموکراتیک داریم.

خلیلی اردکانی نیز در توضیحی افزود: ما در شورای اصلاح طلبان کرج  سازوکار دموکراتیکی و مشخصی داریم که شامل احزاب و افراد حقیقی است و هر کسی که خود را اصلاح طلب می داند باید خودش را در این سازوکار معرفی کند ما در نهایت به یک لیست واحد اصلاح طلبان در کرج می‌رسیم. همه اصلاح طلبان کرجی هم از آن حمایت می کند. هر کسی بخواهد خارج از این سازوکار مدعی شود قطعا اصلاح طلبان نیست.

وی ادامه داد: برخی افرد که هیچ سنخیتی با اصلاح‌طلبی ندارند  می خواهند  از نام و برند اصلاح‌طلبی سو استفاده کند که وظیفه ما و مطبوعات است که این امر را افشا کنیم و جلوی سواستفاده ها را بگیریم.

در ادامه نشست خبری حسین‌پور خبرنگار سایت خبری توسکانیوز پرسید: برای این که  همه به لیست واحد اصلاح طلبان پایبند باشند چه سازوکاری در نظر گرفته شده است؟

خلیلی اردکانی در پاسخ گفت : همه اصلاح‌طلبان کرجی میثاق نامه را امضا کرده اند و در کمیته سیاسی این موضوع بررسی شده است. همه متعهد به لیست نهایی اصلاح طلبان کرج هستند.

معراجی خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد پرسید:  نحوه عملکرد هیات های نظارت را چگونه می بینید؟

پورکریمی در توضیح این موضوع گفت: مشارکت در انتخابات اگر بالا باشد، قطعا لیست اصلاح‌طلبان رای می آورد.

در ادامه خلیلی اردکانی در ادامه اضافه کرد: ما امیدوار هستیم که در هیات عالی نظارت برخورد جناحی و سیاسی حل شود و اکثریت اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شوند. همه اصلاح طلبان کرجی به سازوکار رسمی شورای  اصلاح طلبان استان البرز پایبند هستند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم در این نشست پرسید: چند نفر از حزب اعتدال و توسعه در لیست  اصلاح طلبان کرج قرار می گیرند؟

پورکریمی در پاسخ به وی گفت: اعتدال به شورای عالی پیوسته است و درچارچوب شوراعمل می کند. سهم خواهی حزبی وجودندارد. اعتدال و توسعه هم مثل همه احزاب درهمه کاندیداها نظر خواهد داشت.

خلیلی اردکانی در ادامه افزود: حتی افراد غیرحزبی هم درلیست اصلاح طلبان حضور خواهند داشت. البته اگر شاخص های مورد نظر شورای اصلاح طلبان را داشته باشند. افرادی که می خواهند وارد عرصه سیاسی و می خواهند اثرگذاری  داشته باشند  باید  کار حزبی کنند تا کارنامه آنان قابل بررسی باشد.

پورکریمی در این زمینه تاکید کرد:  برای اصلاح طلبی  یکی تعهد اخلاقی است و آینده سیاسی افراد به این ها وتعهدها ارتباط خواهد داشت. ما امیدواریم همه اصلاح طلبان به تعهد اخلاقی خود پایبند باشند.

کلاهی خبرنگار  رسانه های کرجی در ادامه پرسید: چه راه کارهایی برای ارتباط با کف جامعه و توده های مردم دارید؟

خلیلی اردکانی در توضیح این مطلب گفت: با گسترش فعالیت حزبی در کرج و با کمک رسانه ها ارتباط با توده های مردم کرج را گسترش داده ایم.

پورکریمی افزود: یکی ازنقاط ضعف ما دردوره های قبل این بوده است. باید از الان به فکر ارتباط با توده های مردم در کف جامعه باشیم.  ما در شورای اصلاح طلبان با معتمدین محلات  ارتباط می گیریم و گفتگو می کنیم برای ارتباط باکف خیابان از تمام امکانات خود استفاده خواهیم کرد.

پورکریمی ادامه داد: اگر مشارکت در کرج پایین باشد رانت خواران و مافیای شهری دوباره وارد شورا می شوند. باید مردم بیشتر شرکت کنند و به لیست رای دهند تا تغییر صورت بگیرد افرادی که با رای قومی و قبیله ای وارد می شوند نمی توانند موثرعمل کنند و سطح مشارکت باعث بالارفتن سطح انتخاب شوندگان شود.

پورکریمی ادامه داد: رانت خوارانی که یه صورت مافیا دراین شهرهستند هرچقدر رای کمترباشد موفق ترهستند به میزان آرای پایین مافیا ورانت خواران قدرت می گیرند. باید مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد و به لیست اصلاح طلبان رای بدهند تا جلوی سواستفاده مافیا را بگیریم.

در ادامه نشست خلیلی اردکانی نماینده اسبق مجلس ششم افزود: ستاد اصلاح طلبان کرج با  پشتوانه مردمی تشکیل شده است. قطعا سازوکار اصلاح طلبان کرجی به شکلی است که لیست بدون خدشه بسته خواهد شد. باید تمام تلاش خود را برای معرفی لیست به مردم بکنیم. برخی فرصت طلبان می‌خواهند با  لوگوی تقلبی، لیست جعلی به نام اصلاح طلبان منتشر کنند که از همین جا هشدار می‌دهم. مردم فقط به لیست اصلی اصلاح طلبان توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز