خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های اجتماعی در مدارس

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۹۵۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر تقویت امید به زندگی در جامعه تاکید کرد و گفت: بایستی دانش آموزان در مدارس با مهارت‌های اجتماعی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز(10 اردیبهشت) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم استان زنجان اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه اصلی کشور محسوب می شود.

این مقام مسئول به تغییرات و تحولات جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در آینده با چالش های متعددی مواجه خواهند شد از این‌رو لازم است تا امروز با چگونگی مقابله با این مشکلات آشنا شوند.

تمجیدی زندگی را ترکیبی از بیم و امید، سختی ها و توفیق ها عنوان کرد و گفت: لازم است تا دانش آموزان را با مسوولیت هایشات در آینده آشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه آینده به دست دانش آموزان امروز ساخته می شود، گفت: باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم بنابراین باید از امروز مسئولیت‌پذیری را به دانش آموزان آموخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر برخی از آسیب های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: این آسیب ها تنها متوجه کشور ما نیست بلکه بسیاری از کشورها با این مشکلات و معضلات اجتماعی مواجه هستند.

این مقام مسئول به کشور سوئد و مصرف سیگار در این کشور به عنوان یکی از مشکلات اجتماعی در این کشور اشاره کرد و گفت: باید آموخت تا با مشکلات مواجه منطقی و رویکرد عاقلانه داشت.

تمجیدی با بیان اینکه دانش آموزان در این جشنواره آسیب های اجتماعی را در قالب هنر به نمایش درآوردند، گفت: هنر زبان انتقال مفاهیم است و دانش آموزان متخصص و متهعد در مدارس با استفاده از هنر خود مسائل اجتماعی را به تصویر کشیدند و نسبت به آسیب های اجتماعی احساس مسوولیت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  با تاکید بر اینکه در مدارس دانش آموزان را با مهارت های اجتماعی آشنا کرد، تصریح کرد: باید مهارت های اجتماعی را آموخت  اینکه چگونه از زمان بهره مند شد.

وی داشتن روحیه امیدواری را برای دانش آموزان مهم تلقی کرد و افزود: دشمنان این انقلاب تلاش می کنند با بزرگنمایی مشکلات دانش آموزان را ناامید و مایوس می کنند.

تمجیدی امید را مایه حیات و آرامش خواند و با تاکید بر تقویت و ترویج امید در زندگی، تحصیل افزود: انتظار می‌رود این برنامه ها در مناطق دیگر استان برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه  برای داشتن جامعه سالم نیازمند خانواده و افراد سالم هستیم، گفت: این جشنواره باید استمرار داشته باشد.

در پایان این مراسم از آثار برگزیده در ششمین جشنواره نوجوان سالم که با همراهی معاونت تربیت بدنی و سلامت و اداره مقابله با آسیب های اجتماعی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز