خبرگزاری کار ایران

۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود؛

کنفرانس بین المللی " زنجیره تامین سبز " در لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۸۶۴

مدیر برگزاری کنفرانس زنجیره تامین سبز از برپایی این کنفرانس درچهاردهم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان خبر داد .

به گزارش ایلنا از لاهیجان، زینب گلشاهی مدیر عامل شرکت پیشگامان سنجش علوم (پیساکو ) و رییس اجرایی کنفرانس،  ضمن ارایه رزومه ای از شرکت پیساکو و فعالیت های آن اظهار داشت : شرکت پیشگامان سنجش علوم از شرکت های زیر مجموعه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است و مجری اصلی کنفرانس بین المللی " زنجیره تامین سبز " است.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت پیساکو کارآفرین برتر دانشجویی سال 94 در استان گیلان شناخته شده بود و تجربیاتی را در راستای آموزشی ، پژوهشی ، مشاوره و مدیریت در عرصه بین المللی داشته با در نظر گرفتن سه ذینفع اصلی دولت ، دانشگاه و صنعت تصمیم گرفت تا از ظرفیت های استان گیلان بهره گیری کند و بسترکارآفرینی را برای تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال " فراهم کندو از ظرفیت های فارغ التحصیلان و دانشجویان استان گیلان استفاده کند .

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر برخی همایش‌ها و کنفرانس‌ها تخصصی در زمینه حفظ و نگهداری محیط‌زیست و طبیعت در نقاط مختلف ایران تشکیل شده، اما کنفرانسی که تمام ابعاد سیاسی و حقوقی محیط‌زیست را مورد بررسی قرار داده و بتواند راهکاری مناسب برای حل چالش‌های زیست‌محیطی ارائه دهد و با همه سازمان‌ها و مراکز دولتی همکاری داشته باشد، در ایران برگزار نشده است.

وی در زمینه اهداف برگزار کنندگان این کنفرانس گفت: سازمان‌های دولتی و مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های فعال در این حوزه شناسایی شده‌اند و نیازسنجی در زمینه محیط‌زیست انجام شده است و محورهای کنفرانس برای بررسی و شناخت چالش‌های پیش رو جهت تهیه پروتکل‌هایی در این حوزه معرفی شده‌اند.

گلشاهی در خصوص محورهای کنفرانس گفت: محورهای کنفرانس در 5 حوزه مختلف به حفاظت از محیط زیست و توسعه آن با استفاده از رویکرد زنجیره تأمین می پردازد. و  شامل علوم مدیریت و اقتصاد در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبز، علوم مهندسی و علوم پایه و تکنیک های فنی و مهندسی در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبز، علوم حقوق و سیاست بین المللی در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبز، علوم زیستی، منابع طبیعی و محیط زیست در مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبزمسائل و راهکارهای مربوط به مخاطرات امنیتی و دفاعی و مدیریت و برنامه ریزی زنجیره تأمین سبزمی باشد .

وی خاطر نشان کرد: محورهای فوق در قالب محورهای تخصصی تر قابل بسط می باشد.لذا محورهای کنفرانس محدود به این موارد نشده و کلیه مباحث و مطالعات مرتبط با حفاظت از محیط زیست در قالب زنجیره تأمین صنایع مختلف و استفاده از رویکرد و نگرش زنجیره تأمین برای توسعه محیط زیست را نیز شامل می شود.

وی  گفت: ریاست این کنفرانس ابراهیم تیموری عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و رییس انجمن لجستیک ایران و جعفر بیرالوند دبیر علمی کنفرانس زنجیره تامین سبز و مدیر عامل شرکت روغن مارگارین است.

گلشاهی با اشاره برگزاری کنفرانس تخصصی دیگری در سال آینده گفت: کنفرانس تخصصی دیگری در اروپا و سال آینده با حضور صنایعی که در زمینه ارگانیک کار می کنند برگزار می شود و به عنوان نمایندگان صنعت شمال ، صنایعی را با خود به همراه خواهیم داشت .

گفتنی است همایش "زنجیره تامین سبز" با حمایت سازمان‌ها و مراکز زیادی از جمله سازمان حفاظت محیط‌زیست، دارایی استان گیلان، سازمان جهادکشاورزی،مرکز همایش‌های لجستیک، پارک علم و فناوری استان گیلان، دانشگاه پلی‌تکنیک، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و ... در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز