خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مردم قزوین و تاکستان:

مشکلات صنفی رانندگان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۵۱۱

نمایندگان مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی مسائل و مشکلات رانندگان از مجموعه کانون انجمن های صنفی و اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، «سیده حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز به همراه «بهمن طاهرخانی» نماینده مردم تاکستان با «علی اکبر سیارمه» رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان قزوین در ارزیابی و عملکرد مجموعه، به بررسی مهمترین دغدغه و مشکلات موجود پرداختند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین در ابتدا گفت: مردم قزوین مدت ها قبل زمانی که هنوز اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها شکل نگرفته بود، با خدمات شرکت‌های تعاونی و انجمن‌های صنفی رانندگان آشنایی دارند و این سوابق طولانی مسئولیت مجموعه را دوچندان می‌کند.

«علی اکبر سیارمه» گفت: در حال حاضر 14 هزار خودرو در بخش ناوگان حمل و نقل  استان فعالیت می‌کند و این نشان می‌دهد که استان قزوین در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: رانندگان قزوین در ازای خدماتی متعددی که در حوزه مسافر و کالا انجام می دهند، اما هنوز در برای تحقق کمترین خواسته‌ها و رفاه مالی محروم هستند و این موضوع باعث شده تا طی 2 سال گذشته، رانندگان برای حل مشکلات خود در گیرودار تجمعات اعتراضی باشند.

سیارمه با تاکید به اینکه مجموعه حمل و نقل کالا و مسافر یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی محسوب می‌شود عنوان کرد: اگر به مشکلات صنفی رانندگان بی اعتنا باشیم، به طور حتم خانواده‌های زیادی را از نظر معیشتی ناتوان ساخته‌ایم. 

دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: مشکلاتی که در حوزه ناوگان حمل و نقل  درون شهری و برون شهری وجود دارد، موجب نارضایتی رانندگان شده و اگر به خواسته‌ها و نیازهای این قشر زحمتکش توجه شود، تحقق آنها دشوار نیست.

«سیدرضا محمدی» گفت: یکی از مهمترین مشکلات وانت داران استان، عدم تعادل در عرضه و تقاضاست و عملکردهای نامناسب مسئولان باعث شده تا بیش از ظرفیت موجود، دارای خودروی وانت باشیم. 

«سیدجلال موسوی» ر ئیس‌انجمن صنفی رانندگان حمل کالای قزوین گفت: بیشترین نارضایتی رانندگان در 2 سال گذشته مربوط به رانندگان باری است و مشکلاتی که در پایانه باربری قزوین وجود دارد، توان حیات و ادامه حرکت را از این مجموعه سلب کرده است. به طوری که امروزه انجمن صنفی رانندگان حمل کالای قزوین، از حالت انفعال به سمت زوال در حرکت است و همین موضوع حقوق صنفی و اقتصادی رانندگان را زیر سوال می‌برد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در این جلسه گفت: با جدیت مشکلات صنف رانندگان را پیگیری می‌کنیم و اگر لازم باشد برای حل این موضوعات با تمام دستگاه‌ها و ادارات مختلف مکاتبه خواهیم کرد. چراکه رانندگان در کنار دیگر اقشار جامعه در ازای خدماتی که به جامعه ارائه می‌کنند، مطالباتی دارند و نباید از اصل غافل شد.
«سیده حمیده زرآبادی» حین دریافت گزارش عملکرد این مجموعه گفت: مردم روزانه با انواع مختلف خدمات حمل و نقل مسافر و کالا مواجه هستند و به طور حتم با رفع مشکلات صنفی، مشکلات بخش اعظمی از مردم مرتفع می شود.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رانندگان از اقشار زحمتکش جامعه هستند و نقش فعال خود را در تمام عرصه‌های انقلاب به مردم شریف ایران ثابت کرده‌اند.

نماینده مردم تاکستان گفت: در همه جوامع رکن اصلی پیشرفت و توسعه توسط حرکت‌های خود جوش مردم در غالب ایجاد تشکل‌های مردم نهاد و انجمن ها محقق می‌شود و اگر خواهان توسعه پایدار هستیم باید به این تشکلات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

«بهمن طاهرخانی» گفت: برای بررسی بیشتر باید کار کارشناسی صورت بگیرد و نباید به مسائل و مشکلات تشکل‌های صنفی رانندگان ظاهری نگاه کرد، امروزه حمل و نقل از عمده فعالیت‌های مهم بشر به حساب می‌آید.

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر به عملکرد تشکلات صنفی رانندگان توجه نکنیم، اعتماد و مشارکت مردمی کاهش پیدا می‌کند و در روزگاری که سیاست‌های نظام به نزدیکی دولت و ملت تاکید دارد باید بیشتر به این مسائل دقت کنیم.

در پایان این نشست نمایندگان مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی از  فرآیند صدور کارت هوشمند راننده ، ناوگان و کلاس‌های آموزشی رانندگان بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز