خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

شوراهای شهر و روستا، نماد مدیریت‌حکومت مردمی در کشور/ مردم نامزدهای پاکدست، دارای تخصص و برنامه برای شوراها انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۴۱۱

استاندارگیلان در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: مردم در انتخابات پیش رو کسانی که پاکدست، دارای تخصص و اندیشه و برنامه برای اداره‌ شهر و روستا هستند را برگزینند.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با نهم اردیبهشت روز ملی‌شوراها محمد علی نجفی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه شوراها جزء افتخارات نظام مردم سالاری دینی است، افزود: شوراهای شهر و روستا یکی از نمادهای مدیریت حکومت مردمی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی به نهادینه شدن شوراها در دولت اصلاحات علیرغم مخالفت‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز همه طالب این اندیشه مردمی هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان به اهداف نظام جمهوری اسلامی مبنی بر واگذاری امور به مردم و سفارشات امام راحل درخصوص مردم سالاری دینی اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در روز عید مبعث در دیدار مسئولان نظام به لزوم حضور پررنگ مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید داشتند که نشان از باور و اعتقاد نظام جمهوری اسلامی به اهمیت شوراها دارد.

وی به حضور موثر شوراها در مدیریت شهری و روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 82 تا 95 میزان 10 هزار میلیارد تومان از سوی دولت به دهیاری‌های کشور کمک شده که سهم دولت یازدهم بالای 73 درصد و میزان 7 هزار و 300 میلیارد است.

نجفی به 6 هزار مصوبه‌ی شوراهای شهر استان اشاره و خاطر نشان کرد : شوراهای روستاهای استان نیز برای توسعه‌ی این بخش 32 هزار مصوبه داشتند که بخش اعظم آن اجرایی شده و باقیمانده‌ی آن نیاز به زمان دارد.

وی با بیان اینکه این مصوبات نشانگر اندیشه و تفکر در بین اعضای شوراها دارد گفت : فرصت خدمت، خواه یا ناخواه از افراد گرفته می‌شود اما این عملکردها است که پس از دوره‌ی 4 ساله باقی می‌ماند.

نماینده عالی دولت در گیلان  افزود : چه زیباست با نگاهی به عملکرد 4 ساله‌ی خود ببینیم که‌ آیا فقط این مدت به شعار و ایراد و تهمت گذشته یا اقدامات مثبتی نیز در آن شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که بصورت صادقانه به مردم خدمت کردند گفت: برخی از این افراد حتی از دریافت حق جلسه و حقوق نیز خودداری ‌کردند که آن هم بخشی از کارنامه‌ی عملکردی آنان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه در هیأت تخلفات رسیدگی به شوراها تخلف بارزی برای تشکیل جلسات وجود نداشت افزود : در این میان نقاط ضعفی نیز وجود داشته که تذکراتی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به آینده‌ی استان است گفت : مردم در انتخابات پیش رو کسانی که پاکدست، دارای تخصص و اندیشه و برنامه برای اداره‌ی شهر و روستای خود هستند را برگزینند.

وی افزود: نباید در دوران 4 ساله‌ی خدمت به ارتقاء خود و اطرافیان بیندیشیم و باید ملاک خدمت بیش از پیش به مردم باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همه‌ی نعمت‌ها معطوف به مردم است خاطر نشان کرد: زمانیکه درد مردم را نشنویم و مصوبات ما با اندیشه‌ی مردم تطبیق پیدا نکند قطعاً ضعفی در کار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بعضاً ارتباط شوراهای با مدیران دولت و استان فاصله دارد افزود: در این میان گاهی برخی از شوراها به مصوبات سازمان شهرداری‌ها نیز توجه نمی‌کنند.

وی افزود: اعضای شوراها باید همانند فرمانداران و مدیران استان از چگونگی حرکت ریلی استان مطلع باشند و کمال همکاری و همراهی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: شوراها باید در جریان آمار و ارقام عملکرد استان که براساس اعلام مرکز آمار است و در شهر و روستا مشاهده می‌شود قرار بگیرند.

نجفی با بیان اینکه در تمامی شاخص های استان اعم از راه روستایی، آسفالت، برق، آب و گاز از میانگین کشوری عقب بودیم گفت : بسیار خرسندیم که امروز اعلام می‌کنیم در تمامی شاخص‌ها از میانگین کشوری فراتر رفتیم.

وی با اشاره به اینکه در شاخص گازرسانی از ابتکار اندیشه‌ی با هم بودن استفاده و در سطح کشور برتر هستیم افزود: در بخش آسفالت راه روستایی علی رغم محدودیت‌های اعتباری و کاهش صادرات نفت نهضتی راه اندازی شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در اجرا پروژه‌ها نباید متکی به بودجه‌های دولتی باشیم افزود : تلاش شهرداران و شوراهای شهر و روستا باید براساس جذب سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌ها باشد که این اقدام با شعار محقق نمی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بخش خارجی است افزود : در این مدت صدها هیأت سرمایه‌گذاری به استان وارد شدند که تنها برخی از آنان رسانه‌ای شده است.

نجفی افزود: خوشبختانه در حوزه‌ی سرمایه گذاری خارجی در استان شاهد رشد هستیم اما کافی نیست.

وی به افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت و دهه‌ی فجر سال گذشته و نیز در فروردین سال جاری توسط رئیس جمهور در گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : بحمدا... اقداماتی که از سوی دولت در استان شروع شده بیش از 70 درصد پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تعریف مرکز سلولزی، MDF و HDF در استان گیلان اشاره و اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک استان گیلان در این بخش تحول عظیمی را شاهد خواهد بود و کاشت درخت صنوبر افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی بر لزوم جذب سرمایه گذار در حوزه‌‌ی مدیریت پسماند استان تأکید و تصریح کرد : کارهای بسیاری در سال‌های اخیر در این حوزه شکل گرفته که نیازمند توجه بیش از پیش و تسریع در آن هستیم.

نجفی با بیان اینکه نبود حتی یک نایلون زباله در بخش جیرنده‌ی رودبار نشان از مدیریت مطلوب پسماند در این بخش است گفت : گذر از شهرها و روستاهایی که در ایام نوروز زباله مشاهده می‌شود جای گله دارد.

وی با اشاره به اینکه استانی که گردشگری در سال جدید در آن به عنوان محور تعیین شده است نیازمند سرسبزی و زیبایی بیشتر است گفت : زیبایی شهرها در ورودی آن تجلی پیدا می کند که طی 2 سال گذشته مورد تأکید بوده اما تحول چشمگیری در آن مشاهده نشده که نیازمند جدیت بیشتر در این بخش هستیم.

وی افزود : توجه به زیباسازی ورودی شهرها جزء باقیات الصالحاتی است که برای سالیان سال باقی می‌ماند و جا دارد توجه بیشتری شود.

نجفی خاطر نشان کرد : مرکز پسماند استان با اندیشه دانش محور در حال پیشرفت است که با هدایت صحیح نسبت به خدمت رسانی بیشتر برای مردم به آن در آینده‌ای نزدیک می‌بالیم.

استاندار گیلان یکی از موضوعات مورد تأکید دولت تدبیر و امید در ابتدای شروع به کار را رونق اشتغال و حذف بیکاری از طریق گردشگری عنوان کرد و گفت: در این میان ورود گردشگران خارجی که از اهمیت خاصی برخوردار است به مسائل مختلفی مرتبط می شود.

وی با بیان اینکه نوع برخورد برخی افراد با سفارتخانه ها منجر به کاهش ورود گردشگران خارجی بویژه در بخش مذهبی به ایران اسلامی گردید افزود: گردشگرانی که آسودگی خاطر در ورود به کشور نداشته باشند قطعاً به میزان گردشگران که باعث رونق اشتغال و حذف بیکاری می شود ضربه می زند.

نجفی خاطرنشان کرد: آمارها نمایانگر ایجاد 3 تا 4 شغل در برابر هر  گردشگرداخلی و 4 تا 6 شغل در برابر ورود گردشگر خارجی است که انگیزه تعرض به سفارتخانه ها این ظرفیت اشتغالزایی را می گیرد.

وی افزود: اگرچه آمارها نشان دهنده ی رشد مطلوب ورود گردشگران خارجی پس از برجام است که نگاه عمده ی دنیا فارغ از کشورهای استکباری به مهربان بودن ایرانیان و قدمت تاریخ این کشور با محیطی امن است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه عده ای نمی خواهند توفیقاتی که پس از برجام اتفاق افتاده را ببینند گفت: صادرات نفت کشور که به 600 هزار بشکه و کمتر از آن رسیده بود اکنون به بیش از 3 میلیون بشکه رسیده که یکی از توفیقات برجام است.

استاندار گیلان افزود: این فضای خدمتی که در ایران اسلامی پس از برجام در فضای بین المللی ایجاد شده باید با انگیزه ی بیش از پیش تدوام پیدا کند.

وی به باور مسئولان مبنی بر توسعه ی اقتصاد درون زای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های تولیدی استان برای ارتقاء اقتصاد درون زا از وظایف مدیران استان است.

استاندار گیلان اعطای 720 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت رونق تولید در سال 95 به واحدهای تولیدی را یکی از اقدامات استان در این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 800واحد تولیدی از این تسهیلات بهره مند و در حدود 200 واحد به چرخه ی فعالیت بازگشت کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی طوری وانمود می کنند که انگار باغی پر از زیبایی را به ما تحویل دادند، گفت: بیش از هزار و دویست و هشتاد واحد تولیدی راکد در استان را در ابتدای دولت یازدهم تحویل گرفتیم.

وی با اشاره به کاهش آمار بیکاری در گیلان به کسب رتبه برتر گیلان در 3 سال اخیر در فضای امن رونق کسب و کار در کشور براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم دعواهای سیاسی و جناحی باعث خدشه دارشدن این فضای موجود در کشور و استان شود و باید این وضعیت مطلوب را حفظ کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز