خبرگزاری کار ایران

غلامحسین کرباسچی:

کار روحانی کمتر از مصدق نبود/ مردم می‌دانند بین جبهه نجات و مصیبت کدام را انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۱۰۱

دبیرکل حزب کارگزاران‌سازندگی معتقد است که مردم می‌دانند بین جبهه نجات و مصیبت کدام را انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی در آیین افتتاح رسمی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان با بیان اینکه امیدوارم به‌جایی برسیم که هیچ‌وقت کسی نخواهد کاری را با حصر و زندان و تفنگ پیش ببرد، اظهار کرد: این انتخابات یک ویژگی خاص دارد؛ اینکه شخصیت بزرگی همچون آقای هاشمی بین ما نیست.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و سیاسی آیت‌الله هاشمی ادامه داد: در اوج ناامیدی و یاس بودیم که راهنمایی‌های آیت‌الله هاشمی مسیر را باز می‌کرد و برای کشور سازنده بود. این اتفاق صرفا برای گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌افتاد بلکه توصیه‌های ایشان برای دشمنان‌شان نیز نقطه امید بود.

دبیرکل حزب کارگزاران‌سازندگی با بیان اینکه باید میراث آیت‌الله هاشمی را در این انتخابات قدر بشناسیم، تصریح کرد: حسن روحانی اصلاح‌طلب نبود اما حرکت اصلاحات و اعتدالگرایی، روحانی را همچون ناطق‌نوری و حتی لاریجانی از جبهه‌ای به جبهه دیگر منتقل کرده است. بسیاری از کسانی که قبلاً می‌خواستند با تفنگ و زندان اهداف خود را پیش ببرند امروز فهمیده‌اند که جز رأی مردم هیچ‌چیز ممکن نیست.

کرباسچی با اشاره به اینکه اول باید یک رقابت داغ داشته باشیم، گفت: اگر مردم کسی را نپسندیدند باید پذیرفت. البته جالب است در این انتخابات کسی که سال‌ها مردم را مورد قضاوت قرار می‌داد امروز مردم درباره او قضاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم راهی به سمت مردم‌گرایی برویم و از اقتدارگرایی دور شویم باید از روش‌های زورگویی، پلیسی و امنیتی دور شویم، خاطرنشان کرد: باید به جامعه نگاه واقعی داشته باشیم. باید پرونده‌سازی را کنار بگذاریم و قضاوت مردم را بپذیریم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در زمانه فعلی راهی جز دموکراسی وجود ندارد، گفت: همه‌کسانی که روزی صندوق‌های رأی را قبول نداشتند و به جای جمهوری‌اسلامی دنبال حکومت اسلامی بودند امروز برای قوی کردن جبهه‌های خود تلاش می‌کنند. دولت‌روحانی کشور را از فاز امنیتی و نظامی خارج کرد و به پای صندوق‌های رای آورد.

کرباسچی با اشاره به رویکردهای مخالفان دولت ادامه داد: همه منتقدان دولت دنبال نشان دادن ناکارآمدی دولت هستند که در رأس آنها نشان دادن ناکارآمدی دولت است. دولتی که ابتدای کار خود با مشکلات بزرگی همچون تحریم‌های ناعادلانه، مشکلات اقتصادی و فضای امنیتی سر کار آمد اما توانست  با وجود همه فشارهای زیاد، با توان دیپلماسی مشکلات را رفع کند. این دولت برای اولین بار در تاریخ جهان بدون جنگ از سایه تحریم‌های سازمان‌ملل خارج شد. پس چگونه کارآمد نیست؟ برجام کمتر از کار مصدق نیست.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به انتقادات مخالفان نسبت به کابینه دولت، گفت: چگونه حسن روحانی می‌توانست در مجلس پیشین انتخاب دیگری داشته باشد. وی بارها اعلام کرد به نیروهای جوان‌تر اعتقاد دارد اما با تغییر مجلس تنها یک‌سال است همکاری واقعی میان دولت و مجلس شکل‌گرفته است.

کرباسچی با اشاره به دروغ و افتراهایی که به دولت در زمینه اقتصادی می‌زنند، گفت: باید وضع اقتصادی که دولت قبلی به روحانی تحویل داد را به یاد بیاورید. استخدام در شهرداری تهران شغل درست کردن نیست. وقتی در شهرداری آمده بودم اعتقاد داشتیم که باید تعداد کم شود و از 34 هزار پرسنل به 9 هزار پرسنل رسید. الان شهرداری تهران 60 هزار پرسنل دارد، امروز ماهی 5 میلیارد تومان حقوق داده می‌شود. شغل باید پایه‌دار باشد. نه اینکه از جیب مردم آدم استخدام کنید که بنشینند در شهرداری و کارشکنی کنند. باید با امنیت و جذب سرمایه‌گذاری شغل واقعی ایجاد شود. باید شغل به صورتی باشد که مولد و ایجاد کند.

کرباسچی تصریح کرد: یک‌میلیون و 200 هزار نفر روز به روز وارد بازار کار می‌شوند و دولت با کارشناسان بزرگ و اساتید قوی که دارد راه را برای اشتغال باز کرده است. باید با سرمایه‌گذاری و همچنین ارتباط با جهان بتوانیم کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و بد اخلاقی‌هایی که هست بحث دوقطبی کردن اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دوقطبی اقتصادی که فلانی شمال شهری است و دیگری جنوب شهری، دروغی بیش نیست. یادمان نرود که پرونده‌هایی که از سه هزار میلیارد در دولت قبل شروع شد نام چه کسانی را در خود داشت که خیلی هم نام‌شان مشخص نشد. اگر قرار است که چه کسی در چه وضعیتی است باید آمار همه را بگیریم. آیا صلاح است که جنگ فقیر و غنی را به جامعه بیاوریم آن هم با دروغ؟ آیا حاکمان کشور جزء اشراف هستند و بقیه فقیرند؟

دبیرکل کارگزاران سازندگی با بیان اینکه بحث غیرت دینی و ملی را مخالفان مطرح می‌کنند، گفت: برای غیرت دینی و ملی نبوده که روحانی و هاشمی به جنگ می‌رفتند؟ تعدادی آدم تازه به دوران رسیده آمده‌اند و می‌گویند که دولت غیرت دینی و ملی ندارد. این چه معنی دارد؟ توان دیپلماسی دولت توانست شش ابرقدرت را سر میز مذاکره بنشاند و مسائل را با منطق و مسائل منطقه را با زبان دیپلماسی حل کند.

وی با بیان اینکه بی‌تدبیری دولت قبلی بسیار مشکل‌ساز شد، اضافه کرد: بدترین قطعنامه‌هایی که حتی برای هیتلر سابقه نداشت را برای ما صادر کردند اما دولت روحانی با تدبیر آن را حل کرده بعد می‌گویید غیرت دینی و ملی ندارد؟ 

کرباسچی گفت: یک جبهه نجات در کشور داریم که در جنگ به داد دولت رسید و فرماندهانی بودند که مسائل جنگ را حل کردند. همین جبهه سازندگی را بعد از جنگ ادامه داد، این جبهه‌ بود که اصلاحات را آغاز کرد و امروز این جبهه نجات است که اعتدال و تدبیر را پیش می‌برد. امید است با رأی مردم این جبهه نجات همچنان برای کشور آینده‌ساز باشد. مردم می‌دانند بین جبهه نجات و مصیبت کدام را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ ملت آشوب‌گری نبودیم و امیدواریم همین راه را ادامه دهیم و شاهد باشیم که برای مردم کارهای فراوانی با ادامه دولت انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز