خبرگزاری کار ایران

میرزایی نیکو:

اجازه اعمال سلیقه شخصی و جناحی در بررسی صلاحیت ها را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۷۲۰

واکنش عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور نسبت به رد صلاحیت اصلاح طلبان استان مرکزی واکنش نشان داد.

پس از انتقاد نماینده ارشد دولت در استان مرکزی به رد صلاحیت بیش از 90 درصدی اصلاح طلبان در اراک و ساوه، نماینده اراک در مجلس دهم نیز با انتشار فایل صوتی اعلام کرد همه مسائل به دقت بررسی می شود.

دامنه این اعتراضات آنقدر گسترده بود که به تهران رسید و عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور نیز به ان واکنش نشان داد.

قاسم میرزایی نیکو گفت: رد صلاحیت کاندیداها در شهرستان های استان مبنای قانونی ندارد و کاندیداهای رد صلاحیت شده باید از فرصت چهار روزه اعلام اعتراض خود حتما استفاده کنند.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تصریح کرد: رد صلاحیت قطعی افراد تنها پس از بررسی هیأت مرکزی نظارت امکان پذیر است و هیأت مرکزی نظارت از هفته آینده اقدام به بررسی پرونده کسانی که در استان ها رد صلاحیت شدند، می کند.

عضو فراکسیون امید درباره رد صلاحیت کلیه نامزدهای رد صلاحیت شده در استان ها، گفت: نمی توانیم در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها نظر شخصی خود را اعمال کنیم، این که شخصی را بر اساس گرایش اصلاح طلبی و یا اصولگرایی رد صلاحیت کنند، قابل قبول نیست چرا که مبنا قانون است.

میرزایی نیکو ادامه داد: یکی از این مراجع چهارگانه، وزارت اطلاعات است و اطلاعات قرار نیست بگوید بر اساس بند (ج) و یا (د) کسی رد صلاحیت شده بلکه باید تنها شرح دهد.

به طور مثال وقتی مطرح می شود کاندیدایی التزام عملی به قانون ندارد، باید دید به چه استنادی این مطلب بیان شده است؟  طبق قانون افرادی که بر بررسی موارد ذکر شده به عنوان دلیل رد صلاحیتشان پافشاری می کنند، با حضور نماینده وزارت اطلاعات و یا نهادی که این مطالب را در مورد آنها ارائه کرده جلسه تشکیل می شود و نتیجه را اعلام می کنند. میرزایی نیکو در پاسخ به شایعه عدم رسیدگی شکایت افرادی که بر اساس بند (ج) و (د) رد شده اند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، بنده به عنوان عضو هیأت مرکزی نظارت و از قول تمامی اعضای هیأت نظارت به طور قاطع می گویم چنین چیزی صحت ندارد و همه مسائل مورد بررسی قرار می گیرد و کاندیداهای محترم به جای تماس و پیگیری شفاهی، از حقوق قانونی خودشان استفاده و در شهرستان و استان اعتراض نمایند.

عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور گفت: اگر کسانی هم در استان هایی از جمله استان مرکزی بدون دلیل، بر اساس اعمال سلیقه رد صلاحیت شده باشند یا ردشان مبنای صرفا قانونی نداشته باشد؛ مورد تجدید نظر هیأت مرکزی قرار می گیرد.

میرزایی نیکو گفت: صدای اعتراض استاندار و چند نماینده اصلاح طلب به رد صلاحیت نامزدهای استان مرکزی را شنیده ایم و منتظریم تا با شکایت نامزدهای اصلاح طلب به این موضوع در هیأت مرکزی رسیدگی کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: نامزدهای رد صلاحیت شده و مردم بدانند که از حق آنان براساس مُر قانون دفاع می کنیم و اجازه اعمال سلیقه شخصی و جناحی در بررسی صلاحیت ها را نمی دهیم. ما در مرکز با دقت به پرونده ها رسیدگی می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز