خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

ترسیم نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در 10 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۵۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضرورت توجه به سلامت روح و روان گفت: ارتقای مهارت‌های زندگی، راه مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روحی و روانی است.

به گزارش ایلنا، شاهرخ یوسف زاده چابک امروز در همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت استان گیلان در رشت افزود: مهارت لازم زندگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، کسب کردنی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: مدیریت استرس و خشم جزو مهارت های زندگی و یادگیری آن موجب داشتن زندگی با کیفیت می شود.

وی با بیان این که ارتقاء مهارت های زندگی در داشتن زندگی سالم و با نشاط اثرگذار است، تصریح کرد: همه بایستی برای کسب مهارت‌های زندگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

یوسف زاده چابک با بیان ضرورت خانواده‌ها به کسب مهارت‌های زندگی و ارتقاء آن اظهار کرد: این آموزش‌ها بایستی از خانواده آغاز شود، در مدارس و دانشگاه‌ها ادامه و در جامعه گسترش یابد.

وی با تشریح برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان کرد: نقشه راه این دانشگاه را برای ۱۰ سال آینده ترسیم کرده ایم.

این مقام مسٔول خاطرنشان کرد: پیشرو بودن در دانشگاه‌های نسل سوم، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص‌های سلامت چشم‌انداز این دانشگاه در تدوین برنامه یاد شده، است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان هدف نهایی را ارتقاء سلامت جامعه دانست و یادآور شد: تحقق این هدف در گروه رضایتمندی ذینفعان، فراگیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و سازمان‌های ناظر و همکار و بالادست و اعتمادسازی است.

وی با بیان این که برای دستیابی به این مهم به کار و تلاش خستگی ناپذیر نیاز است، تصریح کرد: مجموعه رضایتمندی و اعتماد سازی تلاش برای افزایش سواد سلامت در جامعه است.

وی با یادآوری این مطلب که بیماری‌های غیرواگیر تهدید سلامت و بیشترین مرگ و میر را به همراه دارد، بیان کرد: در کنار این تهدید حیات، کیفیت زندگی هم بسیار حائز اهمیت است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: کیفیت زندگی مرتبط به سبک زندگی و وابسته به فعالیت‌های فیزیکی و غذای سالم است.

در همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت که به مناسبت هفته سلامت ازسوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد، ۶۳ نفر از فعالان این حوره تقدیر شدند.

به مناسبت هفته سلامت، برنامه‌های مختلفی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان ازجمله گردهمایی سازمان‌ها مردم‌نهاد حوزه سلامت، ورزش همگانی، ویزیت رایگان، ایستگاه خطر سنجی سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان و همایش سفیران سلامت برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز