خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

در هفته سلامت شاهد اجرای 350 برنامه دراستان بودیم/سیستم بررسی تخلفات پزشکی دقیق و بازدارنده در کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۵۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی استان زنجان با اشاره به اجرای 350 برنامه هفته سلامت در استان اظهار داشت: در هفته سلامت از بخش ارژانس بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری (رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات و بهداشتی درمانی استان زنجان)، امروز چهارشنبه ( 6اردیبهشت ) درجمع خبرنگاران با اشاره به اجرای 350 برنامه هفته سلامت در استان اظهار داشت: در هفته سلامت از بخش ارژانس بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده بهره‌برداری شد.

 بیگلری با بیان اینکه 28 پروژه از 228 پروژه بهداشتی درمانی در این هفته افتتاح شد، گفت: در سال گذشته شاهد بهره‌برداری مرکز ام آر آی بیمارستان موسوی، ازدیاد تخت‌های مراقبت‌های ویژه، سامانه مانیتورینگ هوشمند سرما، افزایش 30 تخت روان پزشکی، 40دستگاه امبولانس، بهره‌بردرای از اورژانس هوایی زنجان ، افتتاح واحدهای تک نفره بخش زایمان و فوریت‌های پزشکی در استان بودیم.

وی با اشاره  به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی درمانی استان، افزود: آزمایشگاههای بهداشت عمومی و آب نیز در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیگلری، با بیان اینکه پروژه های مختلف طرح تحول سلامت با موفقیت دراستان انجام گرفته است، اظهار داشت: کلنیک‌های ویژه ازجمله پروژه‌های شاخص استان بوده است که در کمتر از یکسال شاهد پیشرفت فیزیکی این مجموعه‌ها به عنوان کاملترین مجموعه در کشور بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به جایگاه استان زنجان به عنوان قطب 6 کشوری، تصریح کرد: اتمام بیمارستان الغدیر ابهر ازجمله اقدامات اساسی دراین زمینه بوده است.

بیگلری، به تکمیل مرکز سی تی اسکن بیمارستان خدابنده اشاره  کرد و یادآور شد: دستگاههای ام ارآی نقش اساسی در بیمارستانهای دولتی دارد که اقداماتی دراین راستا انجام گرفته و ام ار ای بیمارستان ابهر به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به 226پروژی بهداشتی درمانی استان با هزینه‌ای بالغ بر 80 بالغ میلیارد تومانی در استان با همکاری دولت و وزارت بهداشت، یادآور شد: استان زنجان در این راستا تبدیل به کارگاه عمرانی در ساخت و ساز پروژه‌های بهداشتی درمانی شده که بزودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی، در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه در آموزش پزشکی نیازمند مداخلاتی هستیم، خاطرنشان شد: حقوق بیمار و نکات اخلاقی باید مورد توجه قرار بگیرد و دقت در پزشکی غیرقابل پیشگیری است.

بیگلری همچنین با اشاره به نسبت نا مناسب تعداد بیماران و پرستاران در کشور گفت: در کشور فاقد سیستم بررسی تخلفات پزشکی دقیق و بازدارنده هستیم.

وی، با اشاره به یکی از اقدامت بزرگ در کشور تغییر در روش زایمان‌ها، گفت: احداث بخش سوختگی بیمارستان موسوی با تامین اعتبار از سر گرفته می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان، با بیان اینکه در بیمارستان الغدیرابهر جذب نیرو با فراخوان رسته‌های بهداشت و درمان خواهیم داشت، تصریح کرد: با توجه به نیاز استان، رشته کارشناسی تغذیه، رادیولوژی و دستیاری ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب در زنجان راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه 75 درصد از رشته‌های دانشگاه رشته‌های علوم پایه است و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بین 51 دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای جایگاه مطلوب است اظهار داشت: جایگاه مصرف ماهی در بین مردم زنجان بسیارپایین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز