خبرگزاری کار ایران

رئیس اوقاف صومعه سرا خبر داد؛

ثبت دومین وقف 250 میلیون ریالی توسط خیر صومعه سرایی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۵۵

رئیس اوقاف صومعه سرا گفت: واقف صومعه‌سرایی دو هزار متر زمین مزروعی خود را با نیت قرآنی و روضه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و به ارزش دویست پنجاه میلیون ریال وقف نمود.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، عزیز خادم شریف ، رئیس اداره اوقاف شهرستان صومعه سرا ، اظهار کرد : دومین وقف امسال در صومعه سرا در روز مبارک بعثت پیامبر گرامی اسلام به ثبت رسید .

وی افزود: واقف خیراندیش  خوش آموز قربانی ، واقف صومعه سرایی دو هزار متر زمین مزروعی خود را با نیت قرآنی و روضه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و به ارزش دویست پنجاه میلیون ریال وقف نمود.
رئیس اداره اوقاف صومعه سرا وقف را یک امر دینی دانست و اظهار داشت : سنت وقف به عنوان یک امر فرهنگ ساز سبب برکات بسیاری در جهان اسلام بوده است.
وی سنت وقف را از ارکان اقتصاد اسلامی توصیف کرد و گفت : ساز و کار وقف در زمینه اقتصاد دین محور ، تاثیرات مادی و اقتصادی شایانی در سطح جامعه ایفاء کرده است .
خادم شریف با بیان اینکه وقف ، شکاف طبقاتی جامعه را کاهش می‌دهد، افزود : فرد وقف کننده فرصتی را جهت بهره برداری در اختیار دیگران قرار می‌دهد که با عملکرد اجرایی اداره اوقاف ، قشر ضعیف جامعه بتوانند از آن فرصت استفاده کنند .
وی اذعان کرد : رهبر معظم انقلاب تاکیدات بسیاری در راستای ترویج فرهنگ وقف داشته‌اند و سازمان اوقاف در همین راستا برنامه‌های متنوعی برنامه ریزی و اجرا کرده است .
رئیس اداره صومعه سرا تصریح کرد : در سراسر استان گیلان و همچنین شهرستان صومعه سرا اقداماتی از قبیل نصب تابلوهای بزرگ در فضاهای داخل شهری و جاده‌های بین شهری در جهت ترویج فرهنگ وقف انجام شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز