خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش خبر داد؛

تحقق محوریت اشتغال با اجرای طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی ازسوی روستائیان

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۴۳۷

فرماندار تالش گفت: محوریت اشتغال در شهرستان تالش درخصوص روند اجرای طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی و میزان اعتبار جذب شده توسط روستائیان قابل تحقق است.

به گزارش ایلنا، سیدعیسی مهدوی فرماندارشهرستان  تالش در همایش اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دهیاران ما در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال بسیار موثر و تاثیرگذار و درواقع سنگرداران توسعه و سازندگی در روستاها هستند.

فرماندار تالش گفت: دهیاران سربازان توسعه و سازندگی باید با تلاش شبانه‌روزی خود در محقق کردن شعار امسال تلاش کنند تا پویایی اقتصادی در روستاها حاکم شود.

وی افزود: محوریت اشتغال در شهرستان تالش درخصوص روند اجرای طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی و میزان اعتبار جذب شده توسط روستائیان قابل تحقق است.

مهدوی با اشاره به پهنه‌بندی ســرزمینی در روستاها گفت: شهرستان تالش از ســابقه قابل توجهی برخورداراســت ؛ بــراســاس اهــداف مختلــف و بــا تکیــه بــر روشهــای کمــی و کیفــی، ســطح بندی پهنه‌هــای جغرافیایــی و ســکونتگاههای شــهری و روســتایی متعــدد برخورداراســت.

نماینده عالی دولت در شهرستان تالش افزود: بــراســاس اهــداف مختلــف و بــا تکیــه بــر روشهــای کمــی و کیفــی، ســطح بندی پهنه‌هــای جغرافیایــی و ســکونتگاههای شــهری و روســتایی متعــددی در کشــور- بیشــتر مبتنی بــر اهداف سیاســی- انجــام شــده اســت.

وی گفت: بــا نگاهــی اجمالــی، نمونه‌هایــی از تقسیم بندیهای انجام شده طرح هادی روستایی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه‌ای تعیین می‌نماید.

مهدوی؛ اولویت واژه توسعه بر عمران در اجرای طرح هادی را اینگونه توصیف کرد: توسعه بر عمران در روستاها دارای بار معنایی وسیع و متشکل از نظامی جامع و چند بعدی، به لحاظ ساختارها و زیرساختهای اقتصادی – اجتماعی، فرهنگی و کالبدی است. خود گواه این موضوع است که تنها هدف طرح هادی، عمران یا رشد زیرساختهای فیزیکی و کالبدی روستا نیست بلکه توسعه روستا به عنوان یک فرایند جامع و چند بعدی از اساسی‌ترین اهداف مورد نظر تلقی شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی درست می‌توان سهم خوبی را از تسهیلات روستایی داشت و باید خلاءهای زنجیره‌های تامین غذایی، کشاورزی و کارآفرینی (مشاغل خانگی) را بدرستی شناسایی و در رفع آن اقدامات مناسب انجام داد تا بتوان محصول با کیفیت و دارای بازار را ارائه نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز