خبرگزاری کار ایران

کوروش خسروی:

هر فرصت سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان مانند یک چاه نفت است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۵۹۰

دبیر سیزدهمین جشنواره‌ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی گفت: هر یک از فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان به‌مثابه یک چاه نفت برای اقتصاد کشور عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، کوروش خسروی در نشست خبری سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی با اشاره به تاریخچه این جشنواره گفت: سال‌های ابتدایی راه‌اندازی جشنواره شیخ بهایی کمتر کسی با مفهوم کارآفرینی آشنایی داشت و کمتر از کارآفرینان صحبت می‌شد اما این جشنواره آمد تا از کارآفرینان تقدیر کند و این فرهنگ را در کشور رواج دهد.

وی افزود: از جشنواره چهاردهم فقط بحث فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود. این دوره نیز ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، نشست با دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران، نشست انتقال تجربه و نمایشگاه از جمله برنامه‌هایی هستند که در این دوره از جشنواره موردتوجه قرارگرفته است. 

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه کارآفرینان جوان کشور با مباحثی همچون چانه‌زنی آشنایی زیادی ندارند، اظهار کرد: در نشست‌های انتقال تجربه افرادی که با خون ‌جگر توانستند کار کنند تجارب خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و  می‌توانند کمک خوبی به کارآفرینان جوان کنند. 

خسروی با اشاره به نقش فرابورس در سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید، تصریح کرد: فرابورس راهکارهای نوینی ایجاد کرده که با استفاده از آنها افراد می‌توانند پروژه‌های خود را اجرا کنند از جمله آنها صندوق پروژه است که افراد می‌توانند ایده‌های خود را ارائه و سرمایه‌های کوچکی کسب کنند تا بتوانند کار خود را به پیش ببرند. علاوه بر این بازارهای شرکت‌های کوچک و متوسط، صندوق‌های جسورانه و بازار دارایی فکری نیز در همین راستا راه افتاده اند.

وی با تأکید بر اینکه خاطرنشان کرد: جشنواره شیخ بهایی مسیر خود را کاملاً در راه اقتصاد مقاومتی قرار داده است و خوشبختانه فرهنگسازی خوبی در زمینه کارآفرینی در سال های اخیر انجام شده است. شاهد آن را هم می توان این دید که برای جشنواره امسال بیش از 800 فرصت برای ما ارسال شد که با داوری‌هایی که انجام دادیم تعداد 90 فرصت انتخاب و در جشنواره ارائه می‌شود. 

دبیر سیزدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ‌بهایی با تأکید بر اینکه هر یک از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌مثابه یک چاه نفت برای اقتصاد کشور عمل می‌کند، گفت: یکی از اهداف مهم جشنواره عدالت و برابری است که به همین دلیل به‌عنوان واسطه‌ای میان جوانان کشور و سرمایه‌گذاران قرارگرفته است که بر اساس آن هرکسی که بخواهد دست به ایجاد شغل و کار بزند و بخواهد کارش را راه‌اندازی کند بتواند از همه امکانات و به‌ویژه فرصت برای جذب سرمایه استفاده کند. 

خسروی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از بهترین اکوسیستم‌های کارآفرینی در منطقه محسوب می‌شود، اضافه کرد: پیشرفتی که اصفهان در حوزه‌های گوناگون همچون فولاد و مراکز تجاری و شهرک علمی و تحقیقاتی داشته نشان می‌دهد که این توانایی را دارد که بتواند به‌خوبی کار خود را در زمینه کارآفرینی به پیش ببرد.

 وی به تعدادی از طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره و اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در جشنواره امسال برای ما ارسال شد از احسان اقدمی ساکن آلمان است که توانسته یک قایق آلومینیومی طراحی کند که هم کارکرد نظامی و هم کارکرد تفریحی داشته باشد و همچنین جایزه بهترین طراحی را نیز در رقابت‌های گوناگون کسب و تائید شده است. علاوه بر این فردی از استان گلستان توانسته یک اپلیکیشن طراحی کند که اگر دو گوشی موبایل همزمان این اپلیکیشن را داشته باشند و در یکی از نقاط زلزله بیاید می‌تواند به فرد دیگر این اطلاع را بدهد که زلزله در حال رسیدن به اوست و همین 30 ثانیه می‌تواند جلوی بسیاری از تلفات و خسارات را بگیرد. 

خسروی در پایان گفت: یکی دیگر از طرح‌ها شامل سرامیک و استفاده از حفره‌های آن برای نگه‌داشتن گرماست که مثل یک محفظه استفاده می‌شود و می‌تواند در حمل‌ونقل مواد غذایی و نقاط سردسیر به‌عنوان یک گرم‌کننده عمل کند. همچنین یکی از طرح‌ها استفاده از هسته خرما برای گرفتن روغن است که می‌تواند برای سلامتی مفید فایده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز