خبرگزاری کار ایران

هشدار عضو شورای شهر یاسوج:

مردم مراقب توزیع پول‌های کثیف در انتخابات باشند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۳۷۳

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با انتشار بیانیه ای نسبت به برخی رفتارها و اقدامات نامتعارف در انتخابات پیش رو هشدار داد.

" سرافراز اردشیری" با ارسال این بیانیه به ایلنا یاسوج نوشت: گرچه موجودات دارای ویژگی‌های مشترکی هستند که بیشتر جنبه فطری دارد؛ اما یک وجه اصلی تمایز انسان با سایر موجودات مسئله اختیار و تصمیم‌گیری است که از طریق خرد و اندیشه حاصل می‌شود. آنچه این مقوله را مهم جلوه می‌دهد قدرت اراده و تشخیص سره از ناسره در موقعیت‌های حساس و سرنوشت‌ساز است.

بدیهی است تصمیم‌گیری علاوه بر تأثیری که در زندگی افراد خواهد داشت، زندگی دیگران را هم متأثر می‌کند. به عبارتی جامعه شهروندی این حق را خواهند داشت که نسبت به آثار انتخاب شنونده و تصمیم‌گیرنده بی‌تفاوت نباشد.

وی گفته: این عرایض تلنگری است بر انتخابات شورای اسلامی شهر که اعضای آن به‌طور مستقیم توسط تک‌تک شهروندان انتخاب و بعد از انتخاب مبتلابه سستی اراده و انگیزه می‌شوند. معمولاً در انتخابات شوراها در شهرهایی که دارای بافت سنتی و قبیله‌ای است، چندین بدعت زشت و خطرناک خصوصاً در این دوره‌های اخیر پدیدار گشته است:

۱- تزریق پول‌های کثیف: این پول‌ها که منبع مشخصی ندارند، به جهت خرید آرای مردم خصوصاً توزیع بین اقشار کم درامد و متوسط تأثیر بسیار مخربی بر انتخابات و نهایتاً آینده یک شهر و حقوق مردم خواهد داشت. نماینده شورایی که با این فرمول اقدام به خرید آرا یا شناسنامه مردم می‌کند، قطعاً پس از انتخاب خود را وامدار و وکیل مردم نخواهد دانست و تنها به فکر منافع خود و تأمین هزینه‌های انجام‌شده خواهد بود. البته کسانی هم که در این باب همکاری می‌کنند و اقدام به فروش آرای خود نموده‌اند، شریک جرم‌اند؛ چراکه ابتدا خود را فروخته‌اند سپس مردم و شهروندان را.

۲- سوگند و قرآن به دست گرفتن: سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات پاک مردم یکی از مزموم ترین روش‌های جمع‌آوری آراست که متأسفانه با مراجعه بستگان کاندیداها به منازل و با سوگند دادن به کتاب خدا، مردم را مجبور به تعهد رای دادن می‌کنند که حتی در برخی موارد منجر به درگیری شدید لفظی نیز گردیده است.

شهروندان شهر یاسوج بدانند درصورتی‌که با این شیوه بخواهند پای صندوق‌های رای بروند و معیارهای یک کاندید اصلح را نادیده بگیرند به‌سوی آینده‌ای نامعلوم و مبهم برای شهرتان گام برداشته‌اید. درخواست بنده به‌عنوان عضو فعلی شورا که برای دوره آتی ثبت‌نام نکرده‌ام، این است که فریب افراد سودجو و منفعت‌طلب را نخورید و کسانی را انتخاب نمایید که دارای معیارهای لازم ازجمله صداقت، پاک دستی، تعهد، تخصص و مقبولیت اجتماعی باشند. بیایید برای یک‌بار هم که شده فارغ از هرگونه مسائل حاشیه‌ای به وجدان و خرد خود مراجعه نموده و شایستگانی را انتخاب کنیم که دل درگرو آینده این شهر داشته باشند. اینکه کاندیدی با سرشک و گریه کردن به منزل مردم وارد شود و عواطف را نشانه بگیرد و بگوید من به یتیمی بزرگ‌شده‌ام، نتیجه‌اش عملکرد همین شورای دور چهارم خواهد بود. واقعاً شرم‌آور است برای نماینده منتخب مردم در شورای شهر بجای اینکه به شهردار تشر بزند و مطالبهگر باشد، همانند یک دانش‌آموز اول ابتدایی در جلسه دست بالا بگیرد و از شهردار که زیرمجموعه شوراست اجازه بخواهد تا شاید صحبت کند.

شهروند عزیز شهر ما در آینده به چالش بزرگی مبتلا خواهد شد که امروز عده‌ای در شورای شهر بانی و مسبب آن خواهند بود. بیایید فارغ از هرگونه مباحث قومی و قبیله‌ای به کسانی که معیارهای لازم برای نمایندگی شما در شورای شهر رادارند، رای بدهید و دست افراد معامله‌گر و سهم خواه را از این شورا کوتاه کنیم و شهر را از شر اعضایی که حتی با تغییر کاربری املاک شخصی خود و بستگانشان آینده این شهر را به ناکجاآباد سوق می‌دهند، خلاص کنیم و بدانید اگر می‌خواهید آینده این شهر برای خود و فرزندانتان همچنان پایدار باشد هم‌اکنون کلید حل این مشکلات در دست‌توست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز