خبرگزاری کار ایران

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد خبرداد:

برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام با حضور شهرداران 22 کشور جهان در مشهد

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد2017 از برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام از 22 کشور اسلامی در مشهد‌الرضا علیه السلام، پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اجلاس شهرداران جهان اسلام ، سید رحمان میرزائیان با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: ستاد شهری مشهد 2017 در راستای اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده به ریاست شهردار مشهد تشکیل شد که در طی دو سال اخیر با همکاری شورای شهر مشهد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای هرچه بهتر آن صورت گرفت.
 
وی افزود: این برنامه‌ها براساس شاخصه‌های سازمان آیسسکو اولویت‌بندی و اجرا شده است؛ همچنین، باید به این مهم توجه داشت که رویکرد شهرداری در اجرای این برنامه‌ها مقطعی نبوده بلکه اجرای این برنامه‌هادر راستای دستیابی به برنامه‌های تصویب شده و معرفی شهر مشهد به سایر مردمان شهرهای دیگر است.
 
مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 گفت: برای انجام هرچه بهتر برنامه‌های مشهد 2017 براساس چارت ارسالی شورای ملی 4 دستگاه موظف هستند که  این برنامه‌ها هماهنگی‌ها و اقدامات لازمه را انجام دهند که یکی از آن‌ها شهرداری مشهد مقدس است.
 
میرزائیان گفت: رشد توسعه گردشگری و زیرساخت‌های ارتباطی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی تبئین شده است.
 
وی گفت: اجلاس شبیه‌سازی جوانان کشورهای اسلامی، راه ابریشم، ساماندهی سیما و منظر شهری و باغ راه زیارت، پارک دانش با موضوع مفاخر مشهد، توسعه پارک مینیاتوری و بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری مشهد در سال 2017 است.
 
مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 به برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام از تاریخ 5 الی 7 اردیبهشت ماه سال جاری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: این اجلاس با هدف پیدا کردن راهکارهایی برای تعامل بیشتر مابین شهرداری‌های جهان اسلام برگزار خواهد شد.
 
میرزائیان بیان کرد: مسلمانانی که در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند  به دلیل  مسلمان بودن خویش باید یکسری الزامات و بایدها و نبایدهایی را رعایت کنند که این مهم جزء وظایف شهرداری‌های جهان اسلام به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه از دیگر اهداف برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام معرفی و ویژگی‌های شهر اسلامی است، بیان کرد: تاکنون 34 شهر و 22 کشور برای حضور در این اجلاس آمادگی کرده‌‎اند که این کشورها از قاره‌های  آسیا، اروپا و آفریقا بوده و کشور روسیه به عنوان  ناظر (OAc) در این اجلاس حضور خواهد داشت.
 
مدیر دبیرخانه ستاد شهری 2017 به برنامه‌های در نظر گرفته شده اجلاس شهرداران جهان اسلام اشاره کرد و گفت: روز نخست اجلاس مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار خواهد شد،؛ همچنین در روز پایانی مهمانان این اجلاس از مراکز قدیمی مشهد بازدیدهایی خواهند داشت.
 
میرزائیان گفت: علاوه بر برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام، کنفرانس برنامه‌ریزی شهری در قالب مشهد 2017 به همت مرکز پژوهش‌های شورای شهر و دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد که مهمانان بین‌المللی آن مراسم در این کنگره  حضور خواهند داشت.

کد خبر : ۴۸۱۱۴۲