خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

کاهش 4.3 درصدی نرخ بیکاری گیلان در دولت تدبیر و امید/ اجرای طرح سه هزار مسجد، سه هزار کتابخانه در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۸۳۲

استاندار گیلان در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور از کاهش 4.3 درصدی نرخ بیکاری گیلان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی ، محمدعلی نجفی استاندار گیلان در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در مجتمع شهید مطهری انزلی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کانون‌های فکر، اندیشه و معرفت هستند، اظهار کرد: مساجد باید محل تربیت دینی و علمی همه اقشار جامعه باشند.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید از مساجد بهره مند شوند، تصریح کرد:  باید شرایطی ایجاد شود که جوانان و نوجوانان به این اماکن مقدس بیشتر جذب شوند.

استاندار با بیان اینکه مسجد برای اندیشه، حزب و جناح خاصی نیست، گفت: نباید صفوف را در مساجد جدا کرد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد مربوط به همه اقشار ، اندیشه ها و جناح ها است.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود از ظرفیت مساجد برای همه بخش‌ها خصوصا نخبگان استفاده شود و نخبگان جامعه نباید به سمت دیگر سوق یابند.

نجفی با بیان اینکه باید همه در خدمت اسلام و انقلاب باشیم، اظهار کرد: همه فعالیت ها باید موجب موفقیت و سرافرازی ایران اسلامی شود.

وی خواستار تجهیز همه مساجد استان به کانون‌های فرهنگی و هنری و رونق فعالیت های فرهنگی شد و گفت: در تلاشیم تا فضاهای معنوی و قرآنی را در استان گسترش داده و فضاهای فرهنگی را پررنگ کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتباط اثر گذار و مستقیمی میان آسیب های اجتماعی و فرهنگ وجود دارد افزود : اگر به آمارها بنگریم خواهیم دید استان‌هایی که از فرصت معنویت مساجد و کانون های فرهنگی بهره بیشتری گرفته و دارای مردمانی متدین هستند صدمه کمتری را در این بخش متحمل می شوند .

وی مساجد را از جمله مصادیق گسترش فرهنگ و معنویت در جامعه دانست و افزود: شما عزیزان در قالب کانون های فرهنگی مساجد به عنوان سفیران فرهنگی می‌توانید نقش بسزایی در تربیت جوانان در جهت نیل به اهداف اسلام و نظام ایفاء کنید .

نجفی با بیان اینکه افتخار می کنیم به حضور آیت اله قربانی که با اندیشه و تفکر در مباحث اجتماعی و مدیریتی مشوق خوبی برای ما هستند افزود: افتخار بنده این است که در مساجد رشد کردم.

وی با بیان اینکه باید انگیزه یادگیری را در جوانان رشد دهیم، افزود : مساجد محل تربیت دینی بوده و باید شرایطی را فراهم کنیم تا همه اقشار مختلف از این ظرفیت بهره گیرند .

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح سه هزار مسجد، سه هزار کتابخانه در گیلان افزود: مرحله اول تجهیز این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: باید فضا را برای حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری پای صندوق های رای فراهم کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تمام دنیا نگاهشان به انتخابات ایران اسلامی وحضور مردم  است افزود: ملت ایران این بار نیز با حضور حداکثری پای صندوق های رأی دشمنان را شکست خواهند داد.

 وی با معرفی گیلان ، این استان  را زادگاه بزرگان ، علما ، فیلسوفان دانست و افزود: مردمان گیلان مردمانی پاک دل و مهربان هستند .

نجفی با بیان اینکه گیلان  افتخار آن را دارد که زودتر از نقاط دیگر کشور دروازه آن بر روی یاران پیامبر (ص) و امام علی (ع) گشوده شد افزود: بسیار خرسندیم که گیلان امروز میزبان تلاشگران کانون های اندیشه ، فرهنگ  و معرفت است .

استاندار گیلان در بخشی از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در گیلان اظهار داشت : الحمداله با تلاشهای خوب صورت گرفته فضای همدلی و همکاری  حاکم بوده و همگان در جهت عزت اسلام ، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند  .

وی عملکرد دولت یازدهم در این راستا را بسیار پررنگ دانست و افزود : با اقدامات خوب صورت گرفته در دولت یازدهم  نرخ بیکاری از ۱۵.۶ درصد ابتدای دولت به ۱۱.۳ درصد تا پایان سال ۹۵ کاهش یافت .

استاندار گیلان  با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته  موفق گردید  سالیانه  حدود 750 هزار نفر را مشغول به کار کند افزود :  اما این به معنای حل مشکلات این بخش نبوده و باید با تمام توان در جهت اشتغال هر چه بیشتر  بیکاران و بویژه جوانان عزیز تلاش کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تحقق کامل شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود : رهبر معظم انقلاب در چندین سال گذشته به طور متوالی شعار سال  را در راستای توسعه اقتصادی  برگزیدند که این نشان از اهمیت موضوع بوده و  همگان باید در جهت تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم .

وی به کاهش 4.3 درصدی نرخ بیکاری  گیلان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود : متخصصین این بخش به خوبی می دانند که پایین آوردن نرخ بیکاری استان در این سطح چه کار دشوار بوده و مراقبت دائمی را طلب می کند .

استاندار گیلان گفت : بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گیلان موفق شد در بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست  در کشور را به خود اختصاص دهد .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : اگر همگان کمک نکنند اتفاق بزرگی را در رفع مشکلات اقتصادی کشور شاهد نخواهیم بود و کار دشوار تر می شود  .

وی برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان پس از گذشت 11 سال  را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و افزود: در دولت تدبیر و امید با رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب فضای مثبت بین الملی شکل گرفت و زمینه ای فراهم شد تا پس از برجام شرایط حضور اقتصادی  کشور بیشتر گردد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز