خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد:

اشتغال 15 هزار معلم در آموزش و پرورش استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۸۰۵

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان از خدمت ۱۵ هزار معلم در دستگاه تعلیم و تربیت استان خبر داد و گفت: توسعه مشارکت، کاهش‌تمرکز، تفویض اختیار و تاکید بر برنامه های مدرسه ای، محلی و منطقه ای از اصول انتخاب معلم نمونه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز (29 فروردین) در جلسه شورای آموزش و پرورش در استانداری زنجان اظهار کرد: واگذاری اختیارات اداری، مالی و نیروی انسانی به استان ها یکی از موارد حائز اهمیت است چرا که یکی از اولویت های وزارتخانه تفویض اختیار به استان هاست.

وی به سیستم متمرکز دستگاه تعلیم و تربیت و مشکلاتی که این مهم ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: از این‌رو اختیارات اداری، مالی و نیروی انسانی به استان ها تفویض اختیار می شود.

این مقام مسئول به برنامه های هفته معلم اشاره کرد و با بیان اینکه از (12 تا 18 اردیبهشت) به عنوان هفته معلم نامگذاری شده است، گفت: امید می رود دستگاه های دیگر در اجرای برنامه های هفته معلم آموزش و پرورش را همراهی کنند.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در سخنانی اظهار کرد: رویکرد وزارت متبوع در راستای بزرگداشت مقام معلم تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب معلم نمونه برای اولین بار در سال 64 انجام شد و امسال با رویکرد جدیدی انجام می شود، گفت: برای انتخاب معلم نمونه شاخص های ویژه و خاصی تعیین می شود که هرسال تغییر می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته شاخص های معلم نمونه به 40 شاخص رسیده بود، گفت: امسال سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معلم برگزار می شود.

صیفی‌نیا به موفقیت های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی سال 94 استان زنجان مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی به اصول و سیاست های حاکم بر برنامه های تکریم مقام معلم اشاره کرد و گفت: در استان زنجان 15 هزار معلم تحت پوشش آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: توسعه مشارکت، کاهش تمرکز، تفویض اختیار و تاکید بر برنامه های مدرسه ای، محلی و منطقه ای ازاصول انتخاب معلم نمونه است.

در این جلسه تاکید شد (15 اردیبهشت) همایش پیاده روی به مناسبت هفته معلم و روز کارگر با همراهی دستگاه های اجرای به سمت جاده گاوازنگ از سوی شهرداری برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز