خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

عمارت تاریخی"فیروزی" مدعی شخصی پیدا کرد/ تغییر نام خانه به "آرامش"

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۷۶۱

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از پیدا شدن مدعی شخصی برای ملک تاریخی"فیروزی" خبرداد.

مرجان شوشتری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خانه فیروزی یکی از خانه‌های تاریخی محله لوریان در بافت قدیم شهر دزفول است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد. این اثر در تاریخ 17 اسفند 1381 با شماره ثبت 7919 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شوشتری افزود: فردی بنام "آرام" با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان مدعی‌شد که خانه تاریخی" فیروزی" خانه پدری وی بوده و باید نام این خانه از "فیروزی" به "آرامش" تغییر کند.

وی عنوان کرد: مدارک فرد مدعی را به سازمان میراث فرهنگی تهران ارسال کردیم و پس از مراجعه به ثبت و بررسی های لازم، ادعای فرد مذکور مورد تایید سازمان قرار گرفت و مدارک برای تغییر نام و ثبت نام جدید بنام آرامش آماده شد.

 معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان افزود: در این خانه تاریخی از ردیف بودجه اعتبار ملی خانه های مشارکتی در سال 89 تا 90 مبلغ 50 میلیون تومان برای رفع خطر و استحکام بخشی هزینه شده و تا حدودی با مرمت هویت معماری سنتی دیوارهای این منزل را بازسازی کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز