خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی:

مبنای رسیدگی به صلاحیت‌ کاندیداها باید قانون باشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۸۳۹

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای استان مرکزی در هیأت‌ اجرایی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرنوشت انتخابات شورای پنجم در حالی در هیات‌های اجرایی به پایان رسید  که 35 هیات اجرایی استان به عنوان نمایندگان دولت نشان دادند در بررسی صلاحیت‌ها مشی سیاسی داوطلبان چندان تاثیرگذار نیست و دولت خواهان حضور همه سلایق در انتخابات پیش روست.

 رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اعتقاد دارد بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت بر انتخابات استان به رایزنی نیاز ندارد.

نماینده خمین در گفت‌وگو با ایلنا گفت: حق همه است که بتوانند در انتخابات شرکت  کرده و خود را در قالب کاندیدا به افکار عمومی عرضه کنند.

ابراهیم رضایی افزود: هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات هر دو موظف هستند در چارچوب قانون عمل کرده و به همه سلایق سیاسی احترام بگذارند.

نماینده خمین افزود: هیأت‌های اجرایی و نظارت باید حقوق همه مردم را کامل ادا کنند تا انتخاباتی ارزشمند و آزاد با حضور همه سلایق برگزار و سبب ایجاد شور و نشاط در جامعه شود. این تکلیف همه است و این مسئله در مجمع مطرح شده است.

مبنا باید قانون باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان درباره بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت بر انتخابات گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهوری به استانداران و وزارت‌کشور توصیه داشتند؛ دولت و همه عوامل اجرایی نظام باید به مُر قانون عمل کنند. صلاحیت افراد نباید از بُعد سیاسی یا اعمال سلیقه بررسی شود. هیات نظارت باید مُر قانون را اعمال کند و فارغ از هرگونه گرایشی به صلاحیت‌ها رسیدگی کند. مبنا باید قانون باشد. اگر سلایق فردی دخیل نشود، در فرآیند اجرا به نظرم هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد هیات نظارت بر انتخابات گفت: تا جایی‌که اطلاع دارم همه اعضای هیات نظارت بر انتخابات مقید به قانون بوده و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، مگر اینکه اسناد و مدارک از سوی مراجع چهارگانه ارائه شود که به نظرم گروه‌های مختلف سیاسی هم این مسأله را تائید می‌کند که فرد مشکل‌دار نباید وارد شورا شود و به این مساله نباید با دید سیاسی دیگر نگاه کرد و همه باید بر قانون تمکین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز