خبرگزاری کار ایران

علی اصغر میرشکاری:

رشد 25 تا 45 درصدی شاخص‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۴۶۲

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان از 4 سال گذشته تاکنون 25 تا 45 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر میرشکاری روز شنبه در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: امنیت خط قرمز نظام بوده و تامین امنیت رکن اصلی حاکمیت است .حدود ۱۰۰ طرح امنیتی مفصل و مدون در استان طراحی شده و به تصویب شورای تامین استان رسیده است.

میرشکاری خاطرنشان کرد: امنیت موضوعی دو طرفه بوده و علاوه بر دنبال‌کردن راهبردهای امنیتی در زمینه‌های مختلف ،همواره در تلاشیم تا در حوزه امنیت، موضوعات و اتفاقات را به سمت فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سوق دهیم. 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: خوشبختانه امنیت سیستان و بلوچستان از سال ۹۲ تاکنون روز به روز افزایش یافته و احساس امنیت در سراسر استان حاکم شده است .

وی افزود: ما امنیت را به‌صورت مردم‌محور دنبال کرده‌ایم به این معنا که از  بزرگان، ریش‌سفیدان، علما، ائمه‌جمعه و سایر مردم برای برقراری امنیت و حل معضلات اجتماعی و درگیری‌های طایفه‌ای استفاده کرده‌ایم.

میرشکاری با بیان اینکه سال‌های ۹۴ و ۹۵ بهترین شرایط امنیتی بعد از انقلاب در استان حاکم شده، اظهار داشت: امنیت حاکم بر استان حاصل احترام به افراد  برای حل معضلات جامعه، ایجاد هم افزایی اجتماعی، فعال شدن دستگاه های اجرایی و توجه به زیرساخت‌های توسعه و صادرات است .

وی افزود: علاوه بر انجام فعالیت‌های مردم محور در سطح استان، رصد کردن اطلاعات و تخلف‌های صورت گرفته از طریق نرم‌افزاری کردن فعالیت‌های امنیتی همواره در دستور کار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار دارد .

میرشکاری عنوان کرد: توجه به زیرساخت‌های موجود در استان و نقش آنها برای تولید اشتغال، سبب فعال‌شدن بسیاری از واحدهای راکد و غیرفعال تولیدی شده است. 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تصریح کرد: یک نیروگاه برق ۵۵۰ مگاواتی توسط سرمایه‌گذار تانزانیایی تامین اعتبار شده که اقدامی ارزشمند از نظر کارآفرینی در استان محسوب می‌شود. اعطاء امان‌نامه به افرادی که فریب‌خورده و جذب گروهک‌های معاند شده‌اند و بازگشت آنان به آغوش جمهوری اسلامی از دیگر اقدامات امنیتی است که در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است. 

وی درباره حضور و فعالیت اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاری اتباع خارجی و اخذ بورسیه دانشجویان آنان از دانشگاه های سیستان و بلوچستان و اشتغال کارگران و نیروهای متخصص بوسیله دریافت ویزای کار در استان بلامانع است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت شهید روح‌الله عالی خاطرنشان کرد: حادثه رخ‌داده برای این شهید بزرگوار هیچ‌گونه اقدام تروریستی، تکفیری و ناامنی و افراطی نبوده و این اقدام در حوزه ماموریت‌های کاری و امنیتی شهید عالی رخ داده و در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ریاست ستاد امنیت استان سیستان و بلوچستان را عهده دار است ،گفت: ستاد امنیت انتخابات از ۴ ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته ستاد امنیت انتخابات استان فعال می باشد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز