خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خبرداد:

پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای استان مرکزی در هیأت‌ اجرایی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۸۶

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط ٣۵ هیات اجرایی استان به پایان رسید و امروز کار تایید صلاحیت ها توسط هیات نظارت استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: از مجموع ۶۶١٩ نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا ١٢٩۶ نفر از داوطلب شوراهای شهر هستند که از این تعداد ١٢٠٣ نفر معادل ٩٢/٨٢ درصد توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده اند.

وی افزود: از تعداد ١٢٩۶ نفر داوطلب انتخابات شوراها در شهرهای سطح استان; ۵١ داوطلب معادل ۴ درصد آمار کلی انصراف داده اند و ۴٢ داوطلب معادل ٣/٢۴ درصد نیز توسط هیات های اجرایی رد صلاحیت شده اند.

بیگی تصریح کرد: برای انتخابات شوراها در روستاهای سطح استان ۵٣٢٣ داوطلب شرکت کرده بودند که ۵٠٨۶ داوطلب معادل ٩۵/۵۴ درصد آن ها تایید صلاحیت شده اند و ۶٩ داوطلب معادل ١/٣ درصد نیز انصراف داده اند و ١۶٨ نفر نیز معادل ٣/١۶ درصد توسط هیات های اجرایی رد صلاحیت شده اند.

١٢٠ نفر معادل ١/٨ درصد کل داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستای استان مرکزی از حضور در انتخابات انصراف داده اند.

مجموع داوطلبان رد صلاحیت شده استان مرکزی توسط هیات ها اجرایی ٢١٠ نفر معادل ٣/١٧ درصد آمار کل داوطلبان شرکت کننده است.

طبق جدول زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری ١٢ فرمانداری و ١١ بخشداری مستقل موظف به تشکیل هیات های اجرایی برای این انتخابات بوده اند که این امر طبقق زمانبندی انجام شد که ٢٩٩ نفر از معتمدین مردم و مسئولان اداری (فرمانداران, بخشداران, رئسای دادگستری ها و نمایندگان اداره تبت احوال) در این هیات های اجرایی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز