خبرگزاری کار ایران

برای دومین بار صورت گرفت؛

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بوشهر در جمع دانشمندان برتر جهان

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۳۸

موسسه علمی بین المللی آی اس آی 'عبدالکریم زارع' از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور بوشهر را برای دومین بار در پایگاه استنادی خود در فهرست دانشمندان برتر جهان معرفی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور بوشهر، پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز ( آی اس آی - ای اس آی) فهرستی از دانشمندان برتر دنیا را معرفی می‌کند که هر 2 ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین الملل روزآمد می‌شود.

بر اساس اطلاعات استخراج شده در مجموع 228 ایرانی طلایه داران علم هستند که دکتر عبدالکریم زارع برای دومین بار جزو فهرست 1 درصد دانشمندان برتر دنیا قرارگرفته است.

براساس این گزارش، مرجعیت علمی براساس تعداد ارجاع‌های صورت گرفته به پژوهش‌های پژوهشگران تعیین می‌شود.

ارجاع‌ها یا استنادها بیانگر میزان استفاده از نتایج پژوهش‌های منتشر شده است و هر اندازه تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش‌های یک محقق بیشتر باشد، کیفیت پژوهش‌های وی بالاتر بوده و این پژوهش‌ها از طرف جامعه علمی بیشتر پذیرفته شده است.

آی اس آی برای انتخاب 1 درصد دانشمندان برتر دنیا، شمار استنادهای صورت گرفته به پژوهش‌های محققان دنیا در 10 سال اخیر را شمارش و این محققان را در 22 رشته موضوعی طبقه بندی می‌کند و سپس این محققان براساس تعداد استنادهای دریافتی به صورت نزولی مرتب سازی می‌شوند که 1 درصد برتر از هر رشته به عنوان دانشمندان برتر انتخاب می‌شوند.

دکتر عبدالکریم زارع دانشیار رشته شیمی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر که در سال 1394 برای اولین بار دراین فهرست قرار گرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز