خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی و جنجالی شورای شهر زنجان مطرح شد؛

تصویب بودجه سال 96 شهرداری زنجان بدون تعیین بودجه طرح بزرگ سبزه میدان/ جنجال برای توسعه نیافتگی شهر زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۷۵۸

بودجه سال 96 شهرداری زنجان با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی این شهر 2 هزار و 100 میلیارد ریال تصویب شد؛ این بودجه بدون در نظر گرفتن بودجه طرح سبزه میدان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، شورای اسلامی شهر زنجان در نخستین جلسه علنی خود در سال جاری بودجه سال 96 شهرداری را تصویب و بودجه سبزه میدان بزرگ زنجان نیز طی جلساتی در آینده بررسی و تصویب خواهد شد.

گفته می شود، بودجه این پروژه عظیم شهری زنجان 750 میلیارد ریال است که اگر رای بیاورد جزو بودجه 96 شهرداری زنجان محسوب خواهد شد و این میزان به دو هزار و 850 میلیارد ریال خواهد رسید.

حبیب الله ملائی یگانه، شهردار زنجان در این جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان، از اعضاء درخواست کرد تصویب بودجه 96 را به جلسه های بعدی موکول نکنند و در همین جلسه جاری این طرح بررسی و تصویب شود چرا که هر چه زمان از دست برود پروژه و امور عمرانی شهر به خصوص اجرای طرح سبزه میدان به تعویق می افتد.

یگانه، با بیان اینکه نزدیک 2 ماه است که لایحه بودجه 96 شهرداری به شورا ارسال شده است، گفت: برخی از اعضای شورا حساسیت لازم را نسبت به بررسی و تصویب آن از خود نشان نداده اند.

وی ، در این خصوص خاطر نشان شد: شهرداری کارشناسان حقوقی دارد و همه مسائل شهرداری را رصد می کند چرا که باید از حق و حقوق 430 هزار نفر دفاع  کند.

شهردار زنجان، با بیان اینکه ما مدافع حقوق شهروندان زنجانی هستیم ، اضافه کرد: برای ارائه راهکار در اجرای طرح سبزه میدان از برگزاری هیچ جلسه حضوری، گفت و گو و مناظره ابایی نداریم.

 یگانه با یادآوری بزرگی و اجرای این طرح بزرگ در بافت مرکزی و فرسوده شهر ، ابراز کرد: درباره شیوه کار این طرح با شورای اسلامی به توافق رسیدیم و از میان گزینه های موجود با نظر شورا این پروژه را فازبندی و پیمانکاری ادامه می دهیم.

وی، همچنین  برآورد اولیه برای اجرای طرح سبزه میدان را یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآورشد: در متن لایحه بودجه به مبلغ اشاره نشده است.

شهردار زنجان در این راستا تاکید کرد: این اجازه را از شورای اسلامی شهر زنجان گرفتیم که حداکثر به میزان 25 درصد پرداخت نقدی و 75 درصد نیز پرداخت غیرنقدی با واگذاری زمین و زمین ها انجام شود.

یگانه، در این خصوص اضافه کرد: زمان اجرای فاز اول این طرح را 30 ماه و سهم نقدی 20 درصد و سهم غیرنقدی طرح نیز 80 درصد تعیین شد.

شهردار زنجان، با بیان اینکه در 80 درصد سهم غیرنقدی باید حدود 850 میلیارد ریال هم زمین مشخص و به عنوان اراضی واگذار و به مزایده گذاشته و برای این پروژه هزینه شود.

 شهردار زنجان، همچنین باتاکید بر اینکه این اراضی بدون معارض است، یادآورشد: حدود 800 تا 900 میلیارد ریال از اراضی شهرداری را باید برای هزینه به طرح سبزه میدان اختصاص دهیم.

این مسئول در مجموعه مدیریت شهری ،  ادامه داد: پروژه سبزه میدان از نظر شهرداری با اولویت ترین پروژه ها و شهرداری برای اجرای آن مصمم است.

یگانه، ضمن یادآوری اهمیت این پروژه در توسعه و رشد شهری یادآورشد: همه شرایط برای اجرای این پروژه را آزمایش کردیم و تقسیم به سه تا چهار فاز و ایجاد اعتماد عمومی برای آن را نیز تجربه کردیم و در شهرهای دیگر نیز همین روش را برای اجرای پروژه ها پیاده می کنند.

گفتنی است این جلسه در حالی تشکیل شده بود که چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با ایجاد تنش و جنجال در جلسه حتی در میان سخنان شهردار سعی در عقب‌ماندگی و عملیاتی شدن طرح بزرگ سبزه میدان را داشتند و بهانه‌های واهی برای اجرایی‌نشدن این طرح را طی سال‌های گذشته عامل توسعه نیافتگی شهری زنجان می دانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز