خبرگزاری کار ایران

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس:

دوران طلایی شوراهای اسلامی شهر و روستا دوباره رقم خواهد خورد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۱۸

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس گفت انسجام و وحدت نقطه قابل‌اتکای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس تکیه‌ بر اتحاد و همگرایی را یکی از اصول اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو دانست و گفت: بی‌شک حرکت وحدت‌آفرینی که از سال ۱۳۹۲ آغازشده و در مسیر خود از انتخابات ۱۳۹۴ عبور کرده است در انتخابات پیش رو نیز ادامه می‌یابد.

جمیله کریمی در تشریح برنامه‌های احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان فارس در انتخابات اردیبهشت‌ماه جاری عنوان کرد: بی‌شک دلسوزان نظام زیر چتر اصلاح‌طلبی تجمع کرده‌اند و وحدت مثال‌زدنی در انتخابات جاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در موضوع انتخابات آنچه مسلم است پشتوانه اجتماعی، نخبگان فکری و اجرایی ، نیروهای جوان و کارشناسان اصلاح‌طلب قابل‌مقایسه با داشته‌های رقیب سنتی این تفکر نیست و مطالبات عمومی باعث شده است تا همچنان با برنامه و منسجم برای کسب کرسی‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا قدم برداریم.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس بیان داشت: رسیدن به مسیر روشن، مشخص و منسجم برای ارائه و اجرای بهترین برنامه‌ها در انتخابات شوراها و پس‌ از آن مدیریت شهرها موضوعی می باشد که مدت‌ها تلاش کارشناسی در مجامع اصلاح‌طلب بر آن صورت گرفته است و قطعاً با رأی اعتماد دوباره مردم به این برنامه‌ها دوران طلایی شوراها دوباره رقم خواهد خورد.

کریمی افزود: آنچه مسلم است در دوره‌های اخیر شوراها از کارکرد اصلی خود فاصله زیادی گرفته‌اند بطوریکه در حال حاضر کارنامه مشخص  و روشنی در موضوعات و حوزه‌های مختلف مدیریت شهری شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم شهرها را در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله عمرانی، فرهنگی، خدماتی، گردشگری، سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار، پرهیز از بدهکار کردن کلان‌شهرها، سلامت و  ورزش ، استفاده از نیروهای جوان و نخبه و ... با توسعه‌ای فراگیر و همه‌جانبه روبرو کنیم باید بتوانیم شوراهای اسلامی را از رخوت و روزمرگی خارج کنیم و این یکی از برنامه‌های اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو است.

 رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس ضمن تأکید بر لزوم شفاف‌سازی در عملکرد شوراها و شهرداری‌ها بیان داشت: شهرداری‌ها مستقیماً از بیت‌المال اداره می‌شوند و هزینه کردن از جیب مردم باید شفاف و روشن باشد بنابراین دوره اداره شهرها با شعارها و حفظ ظواهر به پایان رسیده و قطعاً نیاز به افرادی سالم، به دور از سو استفاده‌های شخصی و دارای اقبال و تأیید عمومی و اجتماعی در ساختار شوراها داریم.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس بیان داشت: حلقه بسته شوراها باید شکسته شود تا زمینه بروز سو مدیریت های احتمالی در مدیریت شهری از بین برود چراکه بررسی‌های همه‌جانبه نشان می‌دهد برخی عملکردها و شعارها فقط با هدف حفظ وضعیت فعلی شوراها صورت گرفته اما در باطن وضعیت مطلوبی را در مدیریت شهری به‌ویژه در کلان‌شهرها شاهد نیستیم.

وی تأکید کرد: اصلاح‌طلبان با بهره‌گیری از تجربه و نیروهای جوان، خلاق و نخبه قطعاً به دنبال تحول در اداره شهرها و برداشتن هزینه مدیریت شهری از دوش مردم هستند؛ موضوعی که به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر به‌کلی در شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی به فراموشی سپرده‌ شده است.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس افزود: وضعیت نامناسب مدیریت شهری و نیاز به تحول در این حوزه باعث می‌شود تا با تلاش شبانه‌روزی چهره‌های درخور شأن، با انرژی و دارای خلاقیت و نوآوری به بدنه مدیریت شهری و شوراها تزریق شوند تا روزمرگی موجود از بین برود و شکوفایی بی‌نظیری در این حوزه صورت پذیرد.

کریمی تأکید کرد: تصمیم‌گیری اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات براساس خرد جمعی و مشارکت اجتماعی در انتخابات شوراها رقم خواهد خورد و قطعاً با پشتیبانی مردم و حضور پر رنگ بار دیگر مانند دو انتخابات اخیر شاهد تائید و حمایت اجتماعی از تفکر اصلاح‌طلبی خواهیم بود.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس در بخش پایانی سخنان خود به انتشار برخی لیست ها در فضای مجازی پس از اتمام مراحل ثبت نام داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و بیان کرد: آنچه تاکنون تحت عناوین مختلف به عنوان لیست اصلاح طلبان برای انتخابات پیش رو منتشر شده تنها مبتنی بر برخی گمانه زنی ها و فاقد اعتبار و تایید است اما قطعا در فرصت باقی مانده با بهره گیری از خرد جمعی لیست نهایی توسط شوراهای اصلاح طلبان جمع بندی می شود  و بصورت رسمی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز