خبرگزاری کار ایران

از سوی نجاتگران هلال احمر صورت گرفت؛

نجات 144 مسافر گرفتار در برف آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۲۴۴

نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ساعت های اولیه روز دوشنبه در جاده های استان 144 مسافر گرفتار در برف و کولاک را نجات دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش برف همراه با کولاک از عصر یکشنبه، جمع زیادی از مسافران نوروزی هنگام بازگشت به شهرها و روستاهای خود از حرکت بازماندند که نیروهای هلال احمر بلافاصله در عملیات های مختلف اقدام به امدادرسانی و اسکان آنها کردند.

نجاتگران جمعیت هلال احمر استان مستقر در پایگاه های امداد جاده ای شهید باقری یوزبند کلیبر، شهید میکائیل عزیزی اهر، شهید ابوالقاسم جعفری بیلوردی هریس، شهید رحمت الله اوهانی مرند، شهید محمدتقی اباذری و صائین سراب از شامگاه گذشته تا بامداد امروز با تمام توان به کمک خودروهای گرفتار در برف و کولاک شتافته و ضمن هدایت خودروها، 144 تن از هموطنان را در پایگاه ها و اماکن عمومی و در بعضی از نقاط در منازل روستاییان اسکان دادند.

هلال احمر آذربایجان شرقی بسته های غذایی نیز در میان مردم گرفتار در برف و بوران توزیع کرد.

به گزارش ایلنا، ورود سامانه بارشی از روز گذشته به آذربایجان شرقی باعث افت شدید دما و بارش برف در بیشتر مناطق شهری و روستایی این استان شده است.

شرایط جوی کنونی و سامانه بارشی تا روز چهارشنبه بر استان حاکم خواهد بود.

لغزندگی جاده های آذربایجان شرقی همراه با مه غلیظ

مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های مواصلاتی این استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده بوده و در پاره ای از مناطق همراه با مه غلیظ است.

به گزارش ایلنا، هم اکنون در اغلب جاده های استان بارش برف ادامه دارد و محورهای اهر- تبریز، اهر- کلیبر و هشترود - مراغه با مه غلیظ همراه بوده و لازم است رانندگان در این محورها خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز و با رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

بنابر اعلام مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی، در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز حاکی است، هم اکنون در تمامی شهرهای 21 گانه استان بارش برف و باران ادامه دارد و در مناطق کوهستانی این بارش به صورت کولاک است.

شهرستان هریس با چهار درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و شهرستان جلفا با شش درجه سانتی گراد بالای صفر معتدل ترین نقاط آذربایجان شرقی هستند.

دمای کنونی هوای تبریز نیز صفر درجه سانتی گراد همراه با بارش برف است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت با افت 12 درجه ای مواجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز