خبرگزاری کار ایران

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبرداد:

زیارت روزانه 40 هزار زائر ایرانی از عتبات عالیات/تدارک 3 ماهه برای اسکان مناسب زائران

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۳۱

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای نوروز روزانه ۴۰ هزار زائر ایرانی از عتبات عالیات زیارت کردند که این روند تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، محسن نظافتی با اشاره به اعزام کاروان‌های زیارتی از ۲۴ اسفند به عتبات عالیات کشور عراق، گفت: روزانه حدود ۱۷ هزار نفر در کربلا، ۱۷هزار نفر در نجف و ۶ هزار نفر در کاظمین به زیارت عتبات عالیات می‌روند.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های زیارتی تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: ۱۲۰ هزار زائر در قالب کاروان‌های حج و زیارت طی این مدت به زیارت عتبات عالیات می‌روند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد زائر در قالب سه هزار کاروان وارد عراق می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به امکانات محدود کشور عراق که بخش عمده آن صرف مبارزه با تروریسم و داعش و بخش دیگر آن صرف تأمین امنیت داخلی خودشان می‌شود، اعزام این تعداد زائر، برای مجموعه سازمان حج و زیارت، کاری بس بزرگ و سنگین بود.

نظافتی اظهار کرد: برای ایام نوروز نیروهای ستادهای کربلا، نجف و کاظمین را تقویت کرده و در پارکینگ‌ها، رستوران‌های بین راهی، در شهرها و زیارتگاه‌ها، حرم مطهر امامین عسکرین، سیدمحمد و مساجد کوفه و سهله نیروهایی را مستقر کرده و نظارت را افزایش داده‌ایم تا زائرین با امنیت خاطر به زیارت مشغول شوند.

نظافتی با اشاره به اینکه از ۳ ماه قبل تدارکات لازم برای اسکان مناسب زائرین دیده شده است، گفت: مراکز اسکان از سوی گروهی که اعضای آن را نماینده‌ای از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا، مرکز پزشکی حج و زیارت و جمعی از مهندسان است، بررسی شده و پس از تهیه شناسنامه همه هتل‌ها و تدوین نقاط ضعف و قوت آنها، رزرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز