خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت خبر داد:

افزایش سه و نیم برابری صادرات محصولات غیر نفتی ایران

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۷۱۸

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: صادرات محصولات غیر نفتی ایران پارسال از مرز 44 میلیارد دلار گذشت که نسبت به سال قبلش، سه و نیم برابر افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جدید افزایش تراز تجاری ایران با صادرات محصولات غیر نفتی است.

وی افزود: شناخت و توسعه بازارهای جدید به عنوان بازارهای هدف برای صادرات محصولات، توسعه ترتیبات بانکی، برقراری شبکه حمل و نقل ارزان قیمت کالا و استفاده از روش های نوین بازاریابی بخشی از برنامه های این وزارتخانه برای توسعه صادرات است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با هدف رونق صنعت گردشگری برنامه ریزی های مشترکی بین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد شغل های خدماتی و صنفی انجام شده است.

خسروتاج افزود: عرضه کالاهای محلی، صنایع دستی و ترویج خرید محصولات ایرانی در کنار مراکز اقامتی، رستوران ها و هتل ها از مهمترین ابعاد توسعه تجارت در صنعت گردشگری است که سبب ایجاد زنجیره ای از اشتغال می شود.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز