خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس خبر داد:

بازدید روزانه 6 هزار نفر از آرامگاه فردوسی در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۶۳۶

در ایام نوروز امسال روزانه به طور متوسط 6 هزار نفر از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید کرده اند.

به گزارش ایلنا، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: آرامگاه فردوسی با روزانه 6 هزار نفر بازدید، بعد از حرم مطهر رضوی دومین مقصد و هدف گردشگری استان خراسان رضوی است.

احسان زهره وندی با بیان اینکه آرامگاه این شاعر تکرار نشدنی چون نگینی در شهر کهن و تاریخی توس می درخشد، افزود: این بنای یادبود حدود 80 سال است که به نماد شعر و ادب پارسی ایران تبدیل شده و تاکنون چندین بار بازسازی شده و همه ساله به ویژه در ایام نوروز پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

وی در خصوص جایگاه این بنای ارزشمند در میان گردشگران خراسان رضوی گفت: سالیانه در ایام مختلف سال بویژه تعطیلات نوروز، گردشگران بسیاری با هدف بازدید از این آرامگاه فرهنگی و تاریخی به توس می آیند.

زهره وندی اظهار داشت: هم اکنون آرامگاه فردوسی در کنار آرامگاه نادری، خیام و عطار یکی از پر بازدید ترین اماکن تاریخی و گردشگری استان خراسان رضوی به شمار می رود.

مجموعهٔ فرهنگی باغ آرامگاه فردوسی حماسه سرای بزرگ ایران در توس و در 25 کیلومتری شمال‌ غربی شهر مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز