خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرد:

افزایش 5 برابری پنهای باند ورودی اینترنت گیلان/ سرمایه‌گذاری 888 میلیاردی در حوزه it استان

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۳۴۶

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: پهنای باند ورودی استان گیلان با 5 برابر رشد از 24 گیگا بیت بر ثانیه به 130 گیگا بیت بر ثانیه رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در حاشیه سفر رییس جمهور به گیلان ضمن تبریک سال نو و خیرمقدم خدمت رییس جمهور و هیات همراه گیلان گفت : با حمایت های عالی دولت  فعالیت های ارتباطی استان گیلان توسعه بسیار خوبی داشته است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور  در خصوص ظرفیت ارتباطی استان گیلان بیان داشت : ظرفیت ارتباطی استان بطور متوسط بین 3تا 8 برابر کل سرمایه گذاری ها و توسعه گذشته تا قبل از دولت یازدهم به انجام رسیده ،به نحوی که امروز شبکه انتقال داخل استان از 200گیگا بیت بر ثانیه به حدود 460 گیگا بیت انتقال پیدا کرده و امید داریم که تا پایان دوره دولت یازدهم این میزان به 1280 گیگا بیت بر ثانیه برسد.

جهانگرد به پهنای باند وردی استان اشاره کرد و افزود: پهنای باند ورودی استان با 5 برابر رشد از 24 گیگا بیت بر ثانیه به 130 گیگا بیت بر ثانیه رسیده که جای تقدیر دارد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه خاطرنشان شد: مشترکین اینترنتی استان از 126 هزار مشترک به بیش از یک میلیون مشترک رسیده است که علاوه بردسترسی موبایل در کل شهرهای استان و جاده  های اصلی،اینترنت روستایی استان از 47 روستا به حدود 2000 روستا رسیده است که با تکمیل آن از 540 روستای باقیمانده ،همه روستاهای بالای 10 هزار خانوار دارای اینترنت خواهند شد.

وی با اشاره به ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان فارغ التحصیل بیان کرد: در زمینه فرصت های اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل و ارتقای بهره بری it  در سایر حوزه ها اقدامات نهادی صورت گرفته که تاسیس یک مرکز مشاوره و توانمند سازی بوده برای تاسیس شرکت های نوپا از جمله این اقدامات بشمار می آید.

جهانگرد اضافه کرد : با همکاری وزارت تعاون و کار ، مرکز شتاب دهی با مشارکت بخش خصوصی در دانشگاه ،تحت عنوان طرح تکاپو تاسیس شده که شرکت های ملی بزرگ استان را زیر نظر آوردیم و اکنون در 29 محور همکاریهای مختلف صورت گرفته که انتظار داریم از این طریق بیش از هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور در ادامه اظهار داشت :در زمینه خدمات پستی نوین و بانکداری الکترونیک (پست بانک) به روستاها اکنون این امکانات به بیش از هزار روستای کشور در حال ارائه شدن می باشد.

وی در رابطه با میزان سرمایه گذاری استان در زمینه ارتباطات بیان داشت : درطی دولت یازدهم تا دهه مبارک فجر 635 میلیارد تومان سرمایه گذاری دربخش ارتباطات داشتیم که در طی 2 ماه اخیر 113 میلیارد تومان  به این سرمایه گذاری افزوده شده و با تکمیل 140 میلیارد تومان باقیمانده، تا پایان دوره دولت یازدهم 888 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه it  استان صورت خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز