خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در رشت:

پروژه‌های اشتغالزا در اولویت قرار بگیرند/افتتاح اسکله‌های بندر کاسپین موجب تحول اقتصادی منطقه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۲۵۲

رییس جمهور با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان تولید و اشتغال اظهار کرد: بسیار مهم است که همه طرح ها و پروژه های اشتغالزا را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جریان سفر به گیلان و در فرودگاه سردار جنگل رشت با تبریک فرارسیدن سال جدید و میلاد امام باقر (ع) به مردم گیلان در تشریح دلایل سفر خود به این استان اظهار کرد: هدف ما از سفر ضمن زیارت و دیدار با مردم دلاور گیلان بررسی طرح‌ها و پروژه‌های است که در سفر گذشته به این استان وعده داده  شده بود.

رییس جمهور افزود: همه این پروژه‌ها را طی این سفر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز 17 طرح و پروژه افتتاح می‌شود؛ بیان داشت: 5 طرح مهم با حضور من به بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی با اشاره به اینکه برای این طرح‌ها 2500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است؛ گفت: با افتتاح این طرح‌ها 3600 شغل برای جوانان گیلان ایجاد می‌شود.

رییس جمهور با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان تولید و اشتغال اظهار کرد: بسیار مهم است که همه طرح‌ها و  پروژه‌های اشتغالزا را به عنوان یک اولویت مدنظر قرار بدهیم.

رییس دولت یازدهم  افتتاح دو اسکله در بندر کاسپین انزلی را دارای اهمیت خاص عنوان کرد و افزود: با افتتاح این  طرح کشتی‌های 12 هزار تنی می‌توانند در این اسکله پهلو بگیرند و این پروژه موجب ایجاد شرایط خاص اقتصادی برای منطقه آزاد انزلی و کل استان گیلان خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه البته 2 طرح مهم در استان باید دنبال شود؛ بیان داشت: پروژه اول راه‌آهن قزوین به رشت است که امسال افتتاح می‌شود و پروژه مهم دیگر راه آهن رشت به آستارا است.

رییس جمهور با بیان اینکه در سفر خود به روسیه درمورد این خط تزانزیتی با مقامات این کشور گفتگو کردیم؛ اظهار کرد: با اجرای این خط در واقع بندر عباس به مسکو وصل خواهد شد و بارهایی که مربوط به شبه قاره هند است از این طریق حمل و نقل می‌شود که این امر موجب تحول بزرگی خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه برای اجرای راه آهن رشت به آستارا  مشارکت هم خواهیم داشت؛ گفت: بخشی از اعتبارات این پروژه را آذربایجان پوشش خواهد داد.

وی در پایان اظهار کرد: در مجموع استان گیلان شاهد تحولات مثبتی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و البته از لحاظ فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز