خبرگزاری کار ایران

فرماندار بویراحمد مطرح کرد:

امکان درگیری و تنش در انتخابات شوراهای کهگیلویه و بویراحمد/ کارت به دستان عامل اصلی تنش

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۱۳۷

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از فراهم بودن بسترهای تنش و درگیری در زمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،"سیدمحمدکاظم نظری" در کارگروه آموزشی هیات‌های اجرایی شهرستان‌های بویراحمد و دنا گفت: بافت های قومی و قبیله ای در کهگیلویه و بویراحمد فشرده و اکنون از طوایف مختلف در این استان، نامزدهای متعددی نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کرده اند.

وی افزود: با توجه به شرایط مذکور امکان درگیری در انتخابات شوراها وجود دارد و البته از هم اکنون باید به فکر جلوگیری از درگیری و تنش ها در انتخابات پیشرو باشیم.

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی دلایل و بسترهای درگیری در انتخابات های گذشته و آینده در این استان، خاطرنشان کرد: عمده کانون‌های تنش و درگیری در انتخابات افرادی هستند که با داشتن کارت در محل رای گیری حضور دارند.

نظری گفت: کارت به دستان در زمان برگزاری انتخابات و در محل اخذ رای متاسفانه اقدام به تبلیغات از نامزد و یا نامزدهای مورد نظر خود کرده و به نوعی بستر درگیری و نارضایتی ها را فراهم می آورند.

به گفته وی مهمترین دلیل درگیری و نزاع در شعب اخذ رای در کهگیلویه و بویراحمد همین کارت به دستانی هستند که برای نامزد یا نامزدهای خود در روز رای گیری اقدام به تبلیغ و یا آراء جمع آوری می کنند.

فرماندار بویراحمد افزود:از هم اکنون باید بفکر آموزش و نظارت های ویژه در حوزه هیات های اجرایی و نظارت باشیم تا شاهد حوادث تلخ انتخاباتی همانند سال گذشته های در این استان نباشیم.

نظری با تاکید بر معرفی افراد خویشتن دار و صبور در شعب اخذ رای، اظهارداشت: در صورتی که برای صندوق‌های رای افرادی انتخاب شوند که خویشتن‌دار باشند وضعیت در محل رای‌گیری مطلوب‌تر خواهد شد.

وی افزود: هیات‌های اجرایی قانون‌های انتخاباتی را بخوانند تا آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشند و البته در این دوره از انتخابات، هماهنگی خوبی بین هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی وجود دارد.

ستاد انتخابات استان از ستاد انتخابات شهرستان حمایت نمی کند

فرماندار بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود از کمبود امکانات لازم در ستاد انتخابات شهرستان هم اظهار گله مندی کرد و ادامه داد: متاسفانه بود و نبود استانداری برای هیات‌های اجرایی شهرستان از لحاظ امکانات فرقی ندارد.

نظری گفت: ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد را از لحاظ امکانات حمایت نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز