خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

کاهش 10 درصدی گردشگران به کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۰۶۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 10 درصدی ورود گردشگران و میهمانان نورزوی امسال به این استان خبرداد و این کاهش را نگران خواند.

به گزارش ایلنا از باشت، "محمود باقری" در آئین جشن نوروزگاه در منطقه نمونه گردشگری شلال دون از توابع باشت گفت: ۷۳۰ هزار و ۹۸۴ گردشگر از ۲۷ اسفندماه 1395 تاکنون که نهم فرودین ماه 1396 می باشد از جاذبه های این استان دیدن کردند که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: ۵۱۰ هزار و ۶۴۹ از این تعداد گردشگر نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد در مدارس، خانه‌های مسافر و پارک‌ها و دیگر اقامتگاه‌های پیش بینی شده اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، تعداد جاذبه های گردشگری این استان را ۳۰۰ جاذبه گردشگری عنوان که 50 جاذبه گردشگری آن دارای زیرساخت ویژه این صنعت است.

باقری گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳۰۰ بقعه متبرکه و ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.

وی حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، امامزاده بی بی رشیده (س) چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر را از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنون کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشن های نوروزگاه را دارای نقش ارزنده ای در افزایش جذابیت های گردشگری دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز