خبرگزاری کار ایران

اداره کل هواشناسی خوزستان هشدار داد:

ورود دو سامانه بارش‌زا از عصر امروز سه شنبه به خوزستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۹۷۹

اداره کل هواشناسی خوزستان از ورود دو سامانه بارش زا از عصر امروز سه شنبه به خوزستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در ادامه ی اطلاعیه شماره 1 اداره کل هواشناسی خوزستان آمده است: مدل های هواشناسی و نقشه‌های پیش یابی بیانگر تشکیل دو سامانه بارش‌زا است که موج نخستین، طی بعد از ظهر روز سه شنبه تا چهار شنبه هفته جاری باعث افزایش ابر و به صورت محدود باعث بارش های پراکنده در برخی نقاط استان خوزستان خواهد شد.

مجددا دومین موج بارشی فعال، از روز جمعه لغایت اواسط روز یکشنبه هفته آینده سبب بارش های سنگین با احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان به همراه رعد و برق و تندبادهای لحظه ای و وزش باد شدید خواهد شد.

با توجه به شدت بارش ها، در مناطق شمالی، شرقی و بعضا جنوبی استان، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی آب در این نقاط مورد انتظار می‌باشد. علاوه بر ریزش‌های جوی قابل‌ملاحظه، بدلیل افزایش سرعت باد انتظار برخاستن گرد و غبار محلی و کاهش کیفیت هوا در ساعاتی از روز شنبه در بخش های مرکزی وجود دارد.

همچنین خلیج فارس نیز در ایام مذکور مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود. لذا موارد ذیل، به همشهریان و مهمانان گرامی نوروزی و مسئولین محترم محلی توصیه می گردد:

1- از تردد در حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها بویژه در نیمه شمالی و شرقی و ارتفاعات زاگرس و بعضا جنوب استان، جدا خودداری نمایند.

2- نسبت به لایروبی و تمیز نمودن کانال ها و مسیل های فصلی آب اقدام شود.

3- به دلیل وزش بادهای نسبتا شدید و گردوغبار ناشی ازآن طی ساعاتی از ترددهای غیرضروری خودداری شود.

4- در صورت نیاز به اطلاعات هواشناسی به سامانه هواگو به شماره های 2-34436640 و یا به سایت اداره کل هواشناسی استان خوزستان مراجعه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز