خبرگزاری کار ایران

در سفر رئیس جمهور به استان کردستان؛

بزرگترین سرمایه گذاری صنعتی در کردستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۲۲۷

مجتمع پتروشیمی کردستان پس از گذر موفقیت آمیز از مرحله پیش راه اندازی همزمان با دومین سفر ریاست جمهوری به استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جریان سفر به استان کردستان ظهر امروز مجتمع پتروشیمی کردستان را افتتاح کرد. 

ظرفیت اسمی کارخانه پتروشیمی کردستان، تولید 300 هزارتن پلی اتیلن سبک در سال بوده که در زمینی به مساحت 129 هکتار احداث و بخشی از آن به شهرک تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی اختصاص داده شده است.

این طرح در سال 1383 کلنگ زنی و بیش از 80 درصد منابع مالی آن در دولت تدبیر و امید تامین شده است.

 یکی از خصوصیات بارز پتروشیمی کردستان، امکان ایجاد صنایع پایین دستی برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر است.

این کارخانه در سنندج و در زمین های روستای سرنجیانه و با 14 هزار و140میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی به بهره برداری رسید.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان در مجموع طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از دو هزار و 750 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و از محل افتتاح این پروژه ها برای بیش از 6 هزار نفر از جوانان جویای کار در کردستان شغل ایجاد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز