خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام بیش از 150 داوطلب نمایندگی در انتخابات شوراها‌ی سمنان

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۳۶۲

در دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان بیش از 150 نفر ثبت نام کردند.

به گزارش ایلنا، ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی وارد دومین روز خود شد که به گفته ستاد انتخاباتی استانداری تاکنون آمار دقیقی از میزان ثبت نام کنند‌گان در انتخابات این دوره شوراهای استان در اختیار نیست اما به صورت تقریبی بیش از 150 نفر با رفتن به فرمانداری‌های مستقر در شهرستان‌های سمنان کد ثبت نام دریافت کردند.

حمید رضا نوروزیان، رئیس ستاد انتخابات بخش مرکزی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار  ما میزان استقبال را خوب ارزیابی کرد و گفت: در شهر سمنان تا کنون 25 نفر برای انتخابات شورای شهر سمنان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد  5 نفر زن هستند.

اگرچه گرایش داوطلبانی که تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند  هنوز معلوم نشد‌ه‌است اما از میان چهره‌های بیشتر شناخته شده تا کنون عباس آلبویه رئیس شورای شهر  دوره چهارم در فرمانداری حضور پیدا کرده و برای شرکت در انتخابات دوره پنجم ثبت نام کرده است.

 براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 77 درصد جمعیت این استان شهرنشین بوده و 88 درصد ساکنانش با سواد هستند.

براساس آخرین اخبار از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور  در روز اول ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۱۶ هزار و375 نفر ثبت نام کردند  که از این تعداد هزار و 88 نفر  زن و 15 هزار و287نفر مرد هستند. البته این آمار در حال افزایش و تغییر است. از این تعداد  5 هزار و926نفر که شامل 649 زن و5277نفر مرد می شوند داوطلب انتخاب در شوراهای اسلامی شهر و 10 هزار و453 نفر داوطلب انتخاب در شوراهای روستا هستند . تعداد زنان کاندیداها برای روستاها نیز  439 نفر بود.

 پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت و در 150 شهر که اعضای شورای آن‌ها بین 7 تا 9 نفر است به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز