خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر کشور:

خدمات رسانی۱۳۳۳ پایگاه هلال احمر درتعطیلات نوروز / بودجه هلال احمر سال آینده رشد عمده ای ندارد

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از آمادگی خدمات رسانی ۱۳۳۳ پایگاه هلال احمر در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، ضیایی عصر امروز در سفر به شهرستان لامرد با حضور در جمع خبرنگاران افزود: هدف از سفر  به استان‌های جنوبی کشور از جمله استان فارس و شهرستان لامرد نیز حضور در جمع امدادگران و اطلاع از آمادگی‌های جمعیت برای عملیات سفرهای نوروزی که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه پیدا می کند و همچنین بررسی وضعیت آمادگی ها در هفته آینده که بارش هایی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز وضعیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و تمامی واحدهای عملیاتی امداد و نجات اعم از بخش های داوطلبان و جوانان وارد صحنه می شوند.

ضیایی اضافه کرد: پایگاه های جمعیت هلال احمر در ایام تعطیلات نوروزی از حدود ۵۰۰ پایگاه  به ۱۳۳۳ پایگاه افزایش پیدا می کند که بخشی علاوه بر پایگاه های ثابت نیز پایگاه موقت امداد و نجات هستند و بخشی پایگاه های جوانان است که امور ترویجی و مسئولیت پذیری اجتماعی و  زمانی را برای مسافران فراهم می کند که استراحت کنند و همچنین پایگاه های بخش داوطلبان که خدمات پزشکی اعم از غربالگری ، کنترل فشار و قند خون و… را به مردم ارائه می هند.

وی با بیان اینکه هدف از ارائه خدمات؛ تامین آرامش مسافران است، اظهار کرد: امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها و مهم ترین بخش که خود مردم هستند نیز همکاری کنند تا شاهد نوروزی کم حادثه باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: سازمان هلال‌احمر نهادی مردمی است منابع آن با سایر وزارتخانه ها متفاوت است و بدنبال منابع دولتی نیست بدلیل اینکه آنرا از اهداف سازمانی دور می کند.

ضیایی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر باید از ظرفیت مردمی استفاده کند، تصریح کرد: ظرفیت جمعیت هلال احمر؛ ملی است و تقسیم بندی‌های استانی و شهرستانی در خدماتی دهی به مردم معنایی ندارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در پایان گفت: بودجه هلال‌احمر سال آینده رشد عمد‌ه‌ای نداشته و امیدواریم دولت و مجلس توجه بیشتری به جمعیت هلال‌احمر در سال آینده داشته باشند.

کد خبر : ۴۷۰۳۲۵