خبرگزاری کار ایران

یاداشت رزاقی بهار؛

کلاه قرمزی بودجه ندارد؛ کلاه پهلوی دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۰۰

در خبرها آمده بود مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی به علت عدم اجرای تعهدات سازمان صدا و سیما در پرداخت حق الزحمه عوامل تعطیل شده است. جالب این جا است که این عدم پرداخت مربوط به امسال نیست و به گفته حمید جبلی سه سال است که هیچ دریافتی نداشته اند.

علی رزاقی بهار منتقد سینما و تلویزیون در یادداشتی نوشت: اگر فرض کنیم این اتفاق در سازمانی افتاده است که ورشکسته است یا کسری تراز مالی دارد یا نمی تواند از این نوع برنامه ها درآمد سازی کند. با خود می گفتیم جناب طهماسب و جبلی به خاطر خنداندن، سرگرم کردن و بیشتر کنار هم بودن این مردم نازنین لطف کنند و در ایام عید خانه های ما را تنها نگذارند. اما برعکس با سازمانی عریض و طویل روبرو هستیم که احتمالا با بحران مواجه است.

البته بحران زیادی بودجه و این که نمی داند این بودجه را در کجا صرف کنند که اگر این طور نبود اصلا سریالی در شکل و شمایل کلاه پهلوی در آن ساخته نمی شد یا اگر هم می شد دیگر به احترام مخاطبین از آن تجلیل نمی شد و تجلیل از عوامل هم چندین بار از شبکه های مختلف پخش نمی شد.

جغرافیای صدا وسیما بی نظیر است. کافی است برنامه ای خوب باشد و بینندگان را از دست سونامی شبکه های ماهواره ای نجات دهد. برنامه هایی مثل خندوانه با جناب خان یا همین کلاه قرمزی؛ چنان بلایی سر آن از نداشتن بودجه، ممیزی و عدم رعایت حق مولف می آورند که حتی نتواند کمر راست کند.

به نظر اصلا مشکل بودجه نیست چراکه پخش 15 روز برنامه کلاه قرمزی در ایام عید با هر هزینه ای سودی چند برابر از عواید آگهی دارد. آگاهی به سبک جدید و منحصر به فرد در داخل برنامه تا زیر نویس و میان برنامه. به نظر مهم پر مخاطب بودن است نه بودجه، برای بقا در رسانه ملی باید هماهنگ و کم مخاطب باشید تا بمانید.

علی رزاقی بهار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز