خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمان خبر داد:‬

اعضای باند جعل و کلاهبرداری کشور در کرمان دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۱۸۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از انهدام یک باند حرفه ای صدور کارت پایان خدمت سربازی در استان کرمان خبر داد و گفت: اعضای این باند تاکنون میلیاردها ریال اموال از این طریق بدست آورده اند.

به گزارش ایلنا، ‬دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح جزئیات این خبر با اشاره به وصول گزارشاتی به دادسرای کرمان مبنی بر فعالیت یک باند حرفه ای در زمینه صدور کارت پایان خدمت در کشور افزود: مقابله با این باند در دستور کار بازپرس ویژه شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و شعبه ویژه مقابله با جعل و کلاهبرداری و مامورین ویژه پیس آگاهی استان  قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مراحل تحقیقات ابتدایی مشخص گردید که این باند در چندین استان از جمله در استانهای هرمزگان، اصفهان،یزد، استان مرکزی، فارس، تهران، خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان فعالیت داشته و با اخذ مبالغ کلانی از مشمولان به آنان کارت پایان خدمت جعلی تحویل داده اند.

دادستان کرمان تصریح کرد: رئیس این باند که از بازنشستگان نظامی می باشد و با ظاهری وزین و فریبنده و با ادعای داشتن سمت بسیار مهم در نهادهای نظامی و امنیتی و حکومتی به طعمه های خود نزدیک شده و با بیان اینکه می تواند در مدت زمان کوتاهی کارت پایان خدمت و گواهی پایان آموزشی برای آنان صادر کند مدارک لازم را به همراه پیش پرداخت وجه از آنان اخذ و بعد از مدتی با جعل کارت پایان خدمت توسط سایر همدستان کارت مجعول را به افراد تحویل و مبالغ کلانی را از آنان دریافت نموده اند.

وی بیان کرد: اعضای این باند در ارتکاب جعل و صدور پایان خدمت از چنان مهارتی برخوردار بودند که تشخیص جعلی بودن کارتهای صادره حتی در مواردی برای نیروهای نظامی و انتظامی و اداری سخت و در مواردی غیر قابل تشخیص بوده است.

 سالاری افزود: اعضای این باند کلاهبرداری تنها به همین موضوع جعل کارت پایان خدمت اکتفاء نکرده و از روش های متقلبانه دیگری از قبیل ادعای داشتن سمت در نهادهای حکومتی و دولتی و حل مشکلات متقاضیان از این افراد مبالغ کلانی را جهت حل مشکلات اداری آنان کلاهبرداری کرده اند و میلیاردها ریال اموال از این طریق تحصیل نموده اند و همچنین مشخص شده است قریب صد مورد کارت پایان خدمت جعلی توسط این باند به افراد مختلف تحویل گردیده است.

دادستان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر  رئیس این باند در بازداشت بسر می برد و تحقیقات در این زمینه در شعبه بازپرسی و پلیس آگاهی استان کرمان بصورت ویژه در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز