خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

انتخابات، حافظ نظام و عامل ارتقاء کارآمدی آن است/حضور حداکثری در انتخابات، معدل نمره مردم‌سالاری است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۳۹۵

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات برای حفاظت از نظام و ارتقاء کارآمدی نظام موثر است.

به گزارش ‬ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی با بیان اینکه رسانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند افزود: از کسانی که اهل گوش دادن به دیدگاه‌ها بوده و از بهترین آن تبعیت می‌کنند، در قرآن کریم به خوبی یاد شده ضمن اینکه این افراد در گزینش دیدگاه برتر انصاف را رعایت کرده و به دور از هر حب و بغضی دیدگاه برتر را برمی‌گزینند که این مسائل با اصحاب رسانه ارتباط مستقیم دارد.

وی ادامه داد: مطبوعات باید دیدگاه های مختلف را در دسترس شهروندان قرار داده و این توانایی را به جامعه بدهند که فارغ از هر پیش داوری و جانبداری دیدگاه‌های درست را تحلیل کرده و بپذیرد. همچنین در حوزه حاکمیت اخلاق اجتماعی اسلام، فرهنگ‌سازی رعایت حقوق در همه زمینه‌ها، استقامت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و ایجاد توان تقابل و حتی ایجاد توانایی تهاجم با فرهنگ‌هایی که درصدد آسیب زدن به فرهنگ ما هستند، از جمله مباحث مهمی است که در نظام جمهوری اسلامی به عهده اصحاب رسانه است.

 علیمرادی اضافه کرد: رسانه فراهم کننده میدان مسابقه در همه زمینه های خردمندی در جامعه است و پاسداری از ارزش های انقلاب و ارزش های ملی و مردم سالاری دینی و انتخابات از مسائلی است که رسانه باید در راستای آن تلاش کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی از ابتدای انقلاب به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار کرده گفت: طی ماه های آینده انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم، در این بین رسانه ها هم در حضور گسترده مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات و هم در فراهم کردن زمینه انتخاب اصلح توسط مردم بسیار تاثیرگذار هستند و رسانه باید دیدگاه های کاندیداها را در اختیار مردم بگذارند تا با تحلیل درست، فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی با تصریح به اینکه حضور حداکثری در انتخابات، معدل نمره مردم سالاری است و نشان می دهد مردم به مشارکت در سرنوشت خود اهمیت می دهند بیان کرد: انقلاب اسلامی هدیه و امانت الهی است و همه وظیفه داریم از این امانت حفاظت و آن را به دست اهلش یعنی امام عصر(عجل الله فرجه) بسپاریم و بخشی از حفظ امانت حضور حداکثری مردم برای انتخاب شایسته ترین ها برا اداره امور نظام اسلامی است.

علیمرادی با تاکید بر اینکه انتخابات برای حفاظت از نظام و ارتقاء کارآمدی نظام موثر است که یکی از راه های ارتقاء کارآمدی، انتخاب شایسته ترین هاست اظهار کرد: انتخابات در کشور ما صرفا کار سیاسی، عادی و عرفی که در جهان است، نیست بلکه اقدامی دینی، شرعی و لبیک به امام زمان و اهل بیت (ع) و همسویی و همدردی با وجود حضرت زهرا (س) و کاری ولایی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری در تعیین رهبری جامعه بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری تنها نهادی است که صلاحیت دارد برای خودش قانون گذاری کند. در انقلاب اسلامی چه در دوره امام راحل و چه در دوره مقام معظم رهبری همواره روز به روز امر رهبری به بهترین وجهی انجام شده و صلاحیت، توانایی، شایستگی و اقتدار رهبر در زمینه های جدید نظام هم که پیش آمده، آشکارتر و روشن تر می شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه درخواست دیدار عمومی مردم استان کرمان را با مقام معظم رهبری اعلام کرده و پیگیر آن هستیم گفت: البته در سال جاری بخشی از مردم استان کرمان دیداری را به همراه مردم دیگر استان ها با معظم له داشته اند.

علیمرادی اضافه کرد: بحث خبرگان و رهبری نظام، فراتر از گرایش های سیاسی درون نظام است، باید گرایش های سیاسی درون نظام باشد. مجلس خبرگان نیز به عنوان مجموعه ای از علمای دین، نقش پدری را برای مردم ایفا می کنند و فراتر از گرایش های سیاسی عمل می کنند؛ گرچه ممکن است شخصا تمایلی به یک گرایش سیاسی داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر هماهنگی و پیگیری بیشتر برای رفع مشکلات استان کرمان خاطرنشان کرد: هماهنگی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از برنامه های نمایندگان استان در مجلس‌خبرگان است و مسائل کلان استان را دنبال و پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز