خبرگزاری کار ایران

سید محمد صابری مطرح کرد:

ضرورت نظارت خانواده‌ها بر فرزندان‌شان در مراسم چهارشنبه سوری

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۰۵۵

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان گفت: خانواده‌ها از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری ممانعت به عمل نیاورند بلکه نظارت و همکاری کنند تا حوادث کاهش یابد.

به گزارش ‬ایلنا، سید محمد صابری امروز در جمع خبرنگاران پیرامون پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال و نیز اطلاع رسانی طرح امداد نوروزی ٩٦ توسط اورژانس ١١٥ کرمان با بیان اینکه متاسفانه معمولا پایان سال با حوادث چهارشنبه سوری همراه بوده که درد و رنج هایی را به برخی افراد و خانواده‌ها تحمیل می‌کند، افزود: امیدواریم امسال هم حوادث کمتری رخ دهد و تعطیلات عید و سال جدید به کام برخی خانواده‌ها تلخ نشود.

وی یادآور شد: در مجموع در چهارشنبه آخر سال ٩٤ نسبت به ٩٣ شاهد حوادث کمتری بودیم، طوری‌که هفت مورد مصدوم در استان داشتیم که پنج مورد در محل درمان و دو مورد به بیمارستان منتقل شدند و خوشبختانه حادثه جدی رخ نداد.

صابری با اشاره به اینکه امسال که مناسبت‌های مذهبی نیز تمام شده ممکن است شاهد حوادث بیشتری باشیم اما امیدواریم خانواده‌ها بیشتر نظارت و همکاری کنند تا جلوی حوادث احتمالی گرفته شود، ادامه داد: خانواده‌ها از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری ممانعت به عمل نیاورند بلکه نظارت و همکاری کنند تا حوادث منجر به آسیب‌های جرحی و بدنی کاهش یابد از این رو همراهی آنها بیشتر از دیکتاتوری صرف کمک کننده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان با اظهار به اینکه از هم اکنون اکیپ‌های اورژانس ١١٥ در آمادگی به سر می برند، گفت: تقریبا تمام بیمارستان‌ها به صورت نسبی و بیمارستان‌های شفا، شهید باهنر و پیامبر اعظم از آمادگی بیشتری در این زمینه برخوردار هستند.

صابری همچنین افزود: چهار پایگاه در سطح استان و ١٣٠ پایگاه با ١٣٨ کد عملیاتی فعال هستند و در این ٧٢ ساعت درخواست کرده‌ایم آمادگی بیشتری داشته باشند، به علاوه همه افراد ستاد در این مدت گوش به زنگ هستند.

این مقام مسئول با عنوان اینکه در شرایط عادی افراد پایگاه‌ها در محل‌های پر رفت و آمد حضور دارند، بیان کرد: اگر محل رسمی از سوی فرمانداری، نیروی انتظامی و غیره برای مراسم چهارشنبه سوری معرفی شود ما حتما مستقر خواهیم شد همچنین در محل های شلوغ سطح شهر نیز جهت کمک رسانی حضور خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی، از آغاز این طرح در ٢٥ اسفندماه خبر داد و افزود: صبح ١٤ فروردین ماه پایان می یابد اما احتمال تمدید شدن تا ١٥ فروردین ٩٦ وجود دارد، در قالب این طرح تمامی بیمارستان های دولتی و مراکز بهداشتی و درمانی شبانه روزی با تمام ظرفیت فعال هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان با بیان اینکه بخش اورژانس بیمارستانها و نیز برخی بخش‌های دیگر در ایام عید به‌صورت صددرصد ظرفیت آماده هستند، گفت: در مجموع در نوروز ٩٥ در سطح استان تعداد ١٩ بیمارستان فعال داشتیم و در حال حاضر این تعداد به ٢٢ بیمارستان دولتی افزایش یافته است. بیمارستان های دولتی غیردانشگاهی نیز نوروز ٩٥ حدود شش مورد بود که به هفت مورد ارتقا یافته است. همچنین بیمارستان های خصوصی هم از شش به هفت مورد افزایش یافته است و در مجموع ٣٦ بیمارستان در تعطیلات فعال هستند.

 صابری تعداد مراکز بهداشتی و درمانی که به صورت منطقه ای در طول سال فعال هستند را ٢٢٨ مرکز عنوان کرد و ادامه داد: همچنین در طول تعطیلات نوروزی علاوه بر داروخانه های بیمارستان ها، ٢٧ داروخانه خصوصی به صورت شبانه روزی فعال هستند و داروخانه های روزانه ای که تمایل داشته باشند می توانند در ایام عید به صورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: امسال نیز در سطح استان ٢٧ کمپ سلامت نوروزی دایر خواهد شد و تمامی کمپ ها در کانکس می باشند که خدمات اولیه فشار خون، داروهای پر مصرف، تست قند و غیره ارائه می شود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان در پایان با بیان اینکه سال گذشته در کرمان ٤٨ نفر و در کل استان بیش از ٣ هزار نفر به کمپ‌های سلامت نوروزی مراجعه کرده اند، خاطرنشان کرد: در اکثر این پایگاه‌ها آمبولانس مستقر بوده، ضمن اینکه قطعا روز ١٣ نوروز به دلیل مسافرت‌ها، حوادث ترافیکی و مسمومیت‌های غذایی و غیره، حوادث بیشتر است که ما نیز تصمیم داریم با تمام توان و ظرفیت در خدمت هم استانی هایمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز