خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمان خبر داد:

خودکفایی ٢٢٠٠ مددجوی استان طی ١١ ماهه گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۸۱۶

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: دو هزار و ٢١٣ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان طی 11 ماهه امسال از محل تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد خودکفا شده اند.

به گزارش ‬ایلنا، غلامرضا خواجه سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از راهبردهای توانمند سازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، گفت: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی برای مددجویان و اشتغال به کار مددجویان از طریق مراکز کاریابی  از جمله اقدامات و فعالیت های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ٢١٣ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان طی ١١ ماهه امسال از محل تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد خودکفا شده اند، افزود: هم چنین طی این مدت ٧٥٥ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما مشغول به کار شده اند.

خواجه  خاطرنشان کرد: کمیته امداد در اجرای توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار را تامین و مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای از طریق موسسات کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان را به کار گیرند، افزود: بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود. کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی جهت اشتغال کارجویان مورد حمایت ، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، را طی دوسال پرداخت می کند .

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در ادامه یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد به منظور پایدارسازی طرح‌های اشتغال را نظارت و بازدیدهای مستمر از این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: ناظران فنی و تخصصی کمیته امداد در بازدیدهای خود مشاوره و راهنمایی‌های لازم رابه مجریان طرح‌های خودکفایی ارائه می‌کنند تا آنان بتوانند محصولات تولیدی را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ٥٠ هزار و ٧٧٠ مورد بازدید در ١١ ماهه امسال از طرحهای اشتغال استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: بازدید از طرح‌های خوداشتغالی بر اساس جدول زمان بندی انجام می‌شود تا مددجویان بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه بخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز