خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان خبر داد:‬

راه‌اندازی تالار بورس تخصصی خرما در بم به زودی

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۱۰

استاندار کرمان با اشاره به اینکه راه‌اندازی بورس پسته و خرما از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان است، گفت: خوشبختانه بورس پسته راه اندازی شد و بورس خرما را نیز به زودی در بم راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش ‬ایلنا، علیرضا رزم‌حسینی امروز در آیین افتتاح تالار بورس تخصصی پسته در رفسنجان، با تاکید بر نوسازی شرکت تعاونی پسته رفسنجان بیان کرد: پسته ایران باید بورس منطقه ای شود و به شکلی با تولیدکنندگان جهانی متصل شویم، همچنین تأمین مالی آن باید با ارز خارجی ارزان قیمت صورت بگیرد و نه داخلی.

وی با اظهار اینکه وقتی ٨٠ درصد محصول صادراتی است یعنی پشتیبانی قوی در بازار جهانی دارید که بانکهای جهانی با بهره ٢ یا ٣ درصد تامین مالی آن را انجام دهند افزود: با نرخ‌های ٢٥ درصد در بازار ایران نمی توانیم پایداری بورس پسته را داشته باشیم.

استاندار کرمان با تصریح به اینکه با کمک دولت تدبیر و امید شرکت تعاونی پسته حیات جدیدی پیدا کرده است اضافه کرد: راه اندازی بورس پسته فرصت مناسبی است که به بازارهای جهانی دست پیدا کنیم و عرضه کالا در بورس باید انجام شود.

مقام عالی اجرایی استان کرمان ابراز امیدواری کرد: با مدیریت شرکت تعاونی پسته کرمان، رفسنجان، زرند و سیرجان، بتوانیم بورس منطقه ای در ایران داشته باشیم و پسته در ایران قیمت گذاری شود که اگر این اتفاق بیفتد اطمینان دارم گردش مالی بسیار سنگینی در بورس ایجاد می شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه راه‌اندازی بورس پسته و خرما از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان است افزود: خوشبختانه بورس پسته راه اندازی شد و بورس خرما را نیز به زودی در بم راه اندازی خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه کشاورزان و پسته داران، پسته خود را در انبارها نگه دارند بورس رونق نمی گیرد و خودشان ضرر می کنند بنابراین باید کالای آنها در بورس عرضه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز