خبرگزاری کار ایران

جلیلی در گچساران مطرح کرد:

برخی با یک تلفن وام هزار میلیاردتومانی می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۲۵۵

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تشریح مقوله‌های فساد و تبعیض در کشور، اظهارداشت: نمی‌شود بدون رفع تبعیض به جنگ فقر و فساد رفت.

به گزارش‌ایلنا در گچساران،"سعید جلیلی"در جمع برخی از نمازگزاران دوگنبدان مرکز گچساران، تصریح کرد: اگر مبارزه با فقر و فساد به نتیجه نمی‌رسد به دلیل تبعیض در برخوردها و برخورداری هاست.

وی گفت: تبعیض یعنی یک نفر با یک تلفن هزار در به رویش باز شود و هزار نفر دیگر پشت همان در بمانند.

نامزد احتمالی جبهه پایداری در انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری افزود: تبعیض یعنی ادارات و بانک‌های ما یک "در" برای همه مردم داشته باشند و یک "در" دیگر برای باندهای ثروت و قدرت باز باشد.

جلیلی  گفت: کلید مبارزه با فقر، فساد و تبعیض قفل کردن درهای پشتی ادارات و بانکهاست و هرچقدر درهای پشتی بیشتری باز شود درهای بیشتری به روی مردم بسته خواهد شد.

وی افزود: گشایش در مدیریت و اقتصاد کشور در بسته شدن درهای پشتی است، وقتی در یک بانک، یک مفسد از درب پشتی وارد شود و چند صد یا چند هزار میلیارد از منابع را به خود اختصاص دهد معلوم است صدها و هزاران در به روی تولیدکنندگان واقعی و مردم گرفتار بسته خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: تبعیض یعنی برای گرفتن وام پنج میلیونی هشت مدرک و ۲ ضامن نیاز باشد ولی برای اخذ وام هزار میلیارد تومانی یک زنگ تلفن کافی باشد.

جلیلی افزود: زنگ تلفن‌های رانتی است که آینه نظام را زنگار و مکدر می‌کند و نمی گذارد مردم خودشان را در آینه نظام ببینند.

وی با بیان اینکه زنگ تلفن‌های توصیه‌ای است که پولاد نظام را زنگ زده و پوسیده می‌کند، یادآورشد: زنگ تلفن‌های توصیه‌ای موسیقی متن فساد در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینکه مردم در مراجعه به مسئولان از آنها می‌خواهند برای حل مشکل‌شان به این و آن زنگ بزنند چون به تجربه دریافته‌اند راه آن این زنگ‌هاست. نباید سیستم اداری کشور به مردم چنین علامت دهد که راه احقاق حق شما تبعیض است.

جلیلی افزود: مردم بایداز مسئولان بخواهند مانع فرهنگ زنگ گرفته تبعیض‌آلود شوند و اگر می‌خواهیم مردم همچنان پشتوانه نظام باشند باید درهای پشتی را ببندیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ارکست زنگ تلفن‌های رانت جویانه از هر کنسرت گناه آلودی در ترویج فساد موثرتر است.

جلیلی تاکید کرد: زنگ تلفن توصیه‌های تبعیض‌آمیز، آوای حرامی است که به گوش برخی خوش نشسته زیرا آغازی است برای لابی‌ها و معاملات قدرت و ثروت؛ دادن یک امتیاز از جیب ملت و گرفتن امتیازی دیگر باز هم از جیب ملت!

وی افزود: یک بخشی از جنگ اقتصادی که رهبری اشاره فرمودند ایستادن در برابر فشار کدخداهای خارجی است ولی بخش مکمل آن مقابله با جریان قدرت و ثروتی است که داخل کشور است.

جلیلی گفت: البته این مقابله چالش ساده ای نیست، کسانی که سالها از این تبعیض‌ها بهره برده اند علیرغم اختلافات ظاهری با هم، ساکت نمی نشینند، این‌ها همانقدر که در پیگیری منافع مردم بی عرضه و بی انگیزه اند در تعقیب منافع نامشروع خود پرانگیزه و لاابالی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نباید اجازه داد پیوند توده‌های مردم که پشتوانه قدرت انقلاب هستند با نظام کم شود و هر رفتاری که این پیوند را تضعیف کند انقلابی نیست.

جلیلی افزود: مردم باید از رقابت‌ها احساس تلاش برای خدمت بیشتر و بهتر کنند نه تامین منافع باندی و جناحی.

به گزارش ایلنا، در ادامه این نشست، سعید جلیلی به سئوالات و پرسش های مردم پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز