خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در دیدار با مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو؛

اصفهان قطب توریسم درمانی منطقه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۸۹۵

مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران به همراه هیاتی بلندپایه از برخی سفارتخانه‌های کشورهای خارجی با مهدی جمالی‌ن‍ژاد شهردار اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از سفیران و نایب سفیران کشورهای صربستان، افغانستان، هلند و غنا به همراه مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران با مهدی جمالی‌ن‍ژاد شهردار اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

بررسی راه‌های همکاری یونسکو با شهرداری اصفهان در زمینه‌های مختلف مانند فرهنگ، شهرهای خلاق، حفظ میراث فرهنگی، طرح پیاده‌سازی دوچرخه‌سواری در شهرهای دیگر به کمک شهردار اصفهان، بررسی راه‌های همکاری شهرداری اصفهان با نمایندگان و  سفیران سفارتخانه‌های حاضر در نشست و بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از جمله موارد و اهدافی بود که در این نشست مطرح شد.

اصفهان در راس توسعه ایران قرار دارد

خانم استرکیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران در این نشست با بیان اینکه یونسکو همواره ارتباط ویژه و نزدیکی با شهر اصفهان داشته، اظهار کرد: شهر اصفهان با قرار داشتن در راس توسعه کشور نقش مهمی در میان شهرهای ایران دارد و جا دارد از شهردار محترم اصفهان و همچنین استاندار این استان بابت حفظ میراث تاریخی این شهر کمال تشکر را داشته باشم.

وی تصریح کرد: اصفهان کانون تمدن و فرهنگ، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و شهر مساجد و کلیساها است. این شهر علاوه بر اینکه دارای مناظر بسیار زیبایی است دارای صنایع دستی بسیار معروفی نیز می‌باشد.

اصفهان به قطب صنعت گردشگری منطقه در زمینه توریسم درمانی تبدیل می‌شود

شهردار اصفهان نیز در این نشست ضمن معرفی کاملی از شهر اصفهان اظهار کرد: رویکرد شهرداری در برنامه 1400 معرفی اصفهان به عنوان شهر دانش دوست و دانش محور است تا بازگشتی به هویت، شکوه و عظمت گذشته خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما نه تنها توسعه کمی بلکه توسعه کیفی شهر اصفهان را نیز مدنظر داریم، تصریح کرد: هدف شهرداری ارتقای شاخص‌های زندگی شهروندی است که در همین راستا تلاش شده با ارتقاء دیپلماسی شهری از تجارب کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم.

جمالی نژاد ارتقاء دیپلماسی شهری را جزو برنامه‌های شهرداری دانست و افزود: در سال‌های اخیر ارتباط اصفهان با شهرهای خواهر خوانده بسیار زیاد شده و تفاهمنامه‌هایی در قالب موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و شهری با برخی از این شهرها و کشورها به امضا رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه اخیرا اصفهان ثبت جهانی در حوزه صنایع دستی شده و علاوه بر پیوستن به شبکه شهرهای خلاق به عنوان پایلوت شهردوستدار کودک در منطقه نیز توانسته خود را مطرح کند، ادامه داد: راه‌اندازی دو مرکز مدیریت فناوری های نوین شهری و مدیریت خلاقیت و نوآوری در شهرداری اصفهان می‌تواند راهبردهای تبدیل اصفهان به شهرهای خلاق جهان را تسریع و تسهیل کند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: امیدواریم ارتباط اصفهان با شهرها و کشورهای دیگر بیشتر شده و بتوانیم با استفاده از تجارب آنها در زمینه‌های گوناگون استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بسیار خوبی در آینده نزدیک برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده گفت: همایش فناوری‌های نوین شهری در سال آینده برگزار می‌شود و نیاز است یونسکو با افتتاح دفتر در اصفهان فرصتی برای معرفی هرچه بهتر اصفهان به شهرها و کشورهای دیگر فراهم کند.

جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به پروژه شهرک سلامت اصفهان تاکید کرد: با راه‌اندازی این مرکز در آینده‌ای نزدیک که از بهترین پزشکان ایرانی و پیشرفته ترین تجیهزات پزشکی در آن استفاده خواهد شد، اصفهان به قطب صنعت گردشگری در زمینه توریسم درمانی در کشور و منطقه تبدیل خواهد شد.

وی ابراز داشت: قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی جهان شاید در اصفهان و ایران نبوده اما قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی موجود جهان به نام مدرس ابن سینا هم اکنون در اصفهان قرار دارد و شهرداری اصفهان با احیا این مکان تصمیم دارد طب سنتی ایران را به طور مجدد احیا کند.

شهردار اصفهان همچنین در این نشست پیشنهاد شهرداران دوچرخه‌سوار را مطرح کرد که با استقبال نماینده یونسکو همراه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز