خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جاذبه های گردشگردی ایران؛

کهگیلویه و بویراحمد ناشناخته ای در جنوب ایران

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۶۹۲

استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از استان هایی است که با وجود طبیعت بکر و مناطق تماشایی هنوز از نظر گردشگردی جزو مناطق ناشناخته کشور محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، خدا بیامرزد پدر رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را که یک جمله به این مسئولان استان یاد داد که در راستای معرفی کهگیلویه و بویراحمد به کشور از آن استفاده کنند.

مسعود سلطانی فر تلویحا به مسئولان استان گفت که از شعارهای فراگیر مانند سرزمین چهارفصل که برای اغلب استان های ایران به کار می رود دست بردارند و به فکر ذره ای نوآوری هم باشند و در این راستا شعار «کهگیلویه و بویراحمد مقصد جدید گردشگری کشور» را مطرح کرد.

حالا همین شعار جدید افتاده در دهان مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و فکر می کنند دیگر تمام؛ همین که رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت که این استان مقصد جدید گردشگری است، دیگر باید بنشینند و گردشگر پارو کنند، مقصد گردشگری جدید کشور هنوز هم ناشناخته ای در جنوب است که مگر گردشگری راهش را کج کند و بخواهد در سفرش تنوعی ایجاد کند، از این استان هم عبور کند و گردشگر اتفاقی کهگیلویه و بویراحمد باشد.

همین که دم عید می شود مسئولان ما به یادشان می افتد که «کهگیلویه و بویراحمد مقصد جدید گردشگری» است و آماده باش اعلام می کنند و مانور آمادگی نوروز رابرگزار می نمایند و در انبوه طرح ها برای رفاه گردشگران دست و پا می زنند و بعد از ایام عید هم آمارهای میلیونی از حضور گردشگرانی ارائه می کنند که چشم آنها را ندیده و معلوم نیست که این میلیون ها نفری که عید مهمان کهگیلویه و بویراحمد هستند چطور در آمارها سر در می آورند و در روی زمین نه!

کسی منکر حضور گردشگران پرتعداد در برخی تعطیلات تابستان نیست که البته علت این حضور هم نه از الطاف مدیران استان که از گرما و گرد و غبار جنوب است که مردم این خطه از ایران تا یکی دو روز تعطیلات گیر می آورند به توصیه آشنا و فامیل راهی نقاط سردسیری کهگیلویه و بویراحمد می شوند و آنوقت است که دست پخته های مسئولان استانی در زمینه زیرساخت های گردشگری رو می شود و گردشگرانی که برای گذران یکی دو روز تعطیلات به یاسوج و یا سی سخت می آیند از نبود سرویس بهداشتی و یخ و… نالان مقصد جدید گردشگری کشور را ترک می کنند.

این روزها مسئولان استان سخت مشغول مصاحبه درون استانی هستند که کهگیلویه و بویراحمد مقصد جدید گردشگری کشور است اما همین آقایان هنوز علی رغم گسترش غیرقابل تصور رسانه ها نتوانسته اند این مقصد جدید را به کشور معرفی کنند و همچنان این استان ناشناخته گردشگری کشور است به گونه ای که حتی سیمای ملی هم بعضی وقتها یاسوج را مرکز چهارمحال و بختیاری و در بقیه موارد شهرکرد را مرکز کهگیلویه و بویراحمد اعلام می کند و اینجاست که معلوم می شود مقصد جدید گردشگری کشور چقدر شناخته شده است.

مسئولان استان باید پاسخ دهند که چه کرده اند که یک گردشگر باید استان کهگیلویه و بویراحمد را به شمال و یا جزایر قشم و کیش ترجیح دهد و به این مقصد جدید بیاید، مگر نه این است که این استان در ابتدایی ترین امکانات مانده است و سال هاست که آمارهای میلیونی از حضور گردشگران که مسئولان بعد از برگشتن از تعطیلات عید ارائه می دهند، نه کمکی به رونق گردشگری تجاری یعنی گردشگری پول ساز کرده است و نه به توسعه این استان!

مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خود نیک می دانند که کهگیلویه و بویراحمد مقصد گردشگری تابستانه جنوب است و بهتر  است از هم اینک برای تعطیلات پایان بهاری و تابستانی برنامه ریزی کنند و دست از شعارها و آمارهای دلخوش کنک بردارند.

مسئولان استان بهتر است که در سال آینده چاره ای بنیدیشند تا قبل از فرارسیدن ایام رونق گردشگری مشکل سرویس بهداشتی را در مرکز استان حل و همچنین برنامه ریزی کنند تا استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه مناطق گردشگری سردسیری آن را به جنوب معرفی کنند و ابزارهای گسترده ای هم امروز در اختیار آنهاست، کافی است که سازمان تخصصی این کار از فضای سیاسی خارج شود و ابزارهای ارتباطی از جمله شبکه های اجتماعی را ببیند و از طریق آن برای کشاندن گردشگران در ایام غیر تعطیل تابستان و اواخر بهار به استان تلاش نماید وگرنه این مانورها و آمار دادن ها فقط برای دلخوش کردن یک استاندار به مدیرش خوب است و برای کتابچه ساختن یک مدیر برای مدیر بالادست تر.

آنقدر که حضور گردشگران در مناطق گردشگری مرکز استان و سی سخت در تابستان منطقی است، به همان اندازه هم منطقی نیست که یک گردشگر در هوای تقریبا سرد و احتمالا بارانی عید در میان درختانی که هنوز جوانه نزده اند به گردشگری بپردازد لذا گذاشتن آمار کسانی که اصالتا اهل این استان هستند و برای سر زدن به خویشان به این استان آمده اند یا کسانی که احتمالا گذری از جاده ها و یا شهرهای استان می گذرند در لیست گردشگران کهگیلویه و بویراحمد، برای مقصد جدیدگردشگری کشور سودی ندارد. پس نتیجه اینکه استان نیاز به معرفی به کشور و برنامه ریزی برای فصل گردشگری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز