خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آتش نشانی کرمان تصریح کرد:

خرید و فروش هرگونه مواد محترقه جرم است

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۶۵۶

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: بر اساس قانون و تاکید مراجع قضایی و انتظامی، خرید و فروش هر نوع مواد محترقه به هر شکل جرم محسوب می‌شود و متخلف برابر قانون، قابل پیگرد است.

به گزارش ایلنا، علی عسکری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به نزدیک بودن آیین چهارشنبه‌سوری افزود: یکی از سنت‌هایی که از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری در چهارشنبه‌ آخر سال بوده که متاسفانه اکثر جوانان این مراسم را با استفاده از ترقه و مواد منفجره خطرساز کرده و بی‌احتیاطی آن‌ها موجب تلخ شدن شیرینی سال نو به کام خانواده‌هایشان می‌شود.

وی با توصیه به اینکه افراد برای آتش افروختن از تکه‌های کوچک چوب استفاده کنند و هرگز از مایعات نفتی و قابل اشتعال استفاده نکنند، ادامه داد: درصورتی که شهروندان متوجه شدند افرادی در محله یا همسایگی آنها اقدام به انبار کردن یا ساخت مواد محترقه می‌کنند، مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید در صورت وقوع آتش‌سوزی راه برای خودروهای امدادی باز باشد گفت: برای برگزاری این مراسم می‌توانید به محل‌هایی که توسط مسئولان در نظر گرفته شده رفته که این‌گونه محل‌ها امن بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان بیان کرد: از انداختن مواد منفجره، قوطی در بسته و حشره‌کش‌ها به داخل آتش خودداری شود؛ زیرا در اثر انفجار، قطعات آن‌ها به اطراف پرتاب شده و موجب آسیب شدید خواهد شد همچنین تماشاچیان معمولا در معرض خطر اصابت ترکش‌های ترقه‌ها و مواد منفجره هستند و بالاترین آمار مصدومان مربوط به تماشاچیان است.

عسکری تصریح کرد: بر اساس قانون و تاکید مراجع قضایی و انتظامی، خرید و فروش هر نوع مواد محترقه به هر شکل جرم محسوب می‌شود و متخلف برابر قانون، قابل پیگرد است.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم پرهیز از برپایی آتش حجیم و غیر قابل مهار اضافه کرد: داشتن یک کپسول خاموش‌کننده‌ آتش‌نشانی، شیلنگ آب و جعبه‌ کمک‌های اولیه در هر مکانی برای جلوگیری از خطرات احتمالی، ضروری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و حادثه، خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق، سریعا افراد مسن و کودکان را از محل حادثه دور کرده و به جای امن انتقال دهند و فوراً با شماره‌ ۱۲۵ تماس گرفته و نوع حادثه را با ذکر نشانی دقیق به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اطلاع دهند. همچنین هنگام حضور آتش‌نشانان در محل حریق، نهایت همکاری را با آن‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز