خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان فارس:

ماموریت‌های ویژه بهزیستی در برنامه ششم توسعه/ مردم نمایندگانی انتخاب کنند که نیت و دغدغه مسائل اجتماعی داشته باشند

مدیرکل بهزیستی‌فارس در جمع مدیران شهرستانی گفت: برنامه ششم دارای پیوست اجتماعی است، در حالیکه در برنامه‌های قبلی بیشتر رویکرد اقتصادی بود و ماموریت بهزیستی در برنامه ششم توسعه بیشتر شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد، موسوی مدیرکل‌بهزیستی استان فارس صبح امروز در دومین گردهمایی مدیرکل، معاونین و مدیران بهزیستی شهرستان‌های استان فارس که به میزبانی شهرستان لامرد برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات مدیر و همکاران اداره بهزیستی شهرستان لامرد در برگزاری این گردهمایی، گفت: مدیر و همکاران بهزیستی لامرد رویکرد بسیار خوبی در پیشبرد اهداف سازمان و دولت در این چند مدت کوتاه داشته اند.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان لامرد در امر خیر و مسائل اجتماعی با یکدیگر رقابت دارند و این نمونه‌ای از رشد و بالندگی در این منطقه است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان دیده بان مسائل اجتماعی با انسان در تمامی مراحل زندگی در ارتباط بوده و از آنجایی‌که انسان هر لحظه نیازهایش تغییر می‌کند و ما با تکیه بر تجربیات گذشته باید نیم نگاهی به آینده داشته باشیم و خدمات را به جامعه هدف توسعه دهیم و سازمان را تقویت کنیم.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه برگزاری گردهمایی ها تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی دارد، گفت: هدف ما بایستی تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه پوشش بهزیستی باشد.

موسوی با بیان توضیحاتی درباره پیوست های اجتماعی برنامه ششم توسعه ، اظهار کرد: برنامه ششم دارای پیوست اجتماعی است و این درحالیکه در برنامه‌های قبلی بیشتر رویکرد اقتصادی بود و ماموریت بهزیستی در برنامه ششم توسعه بیشتر شده است.

وی با تاکید براینکه دولت همه نهادها را بهزیستی همراه کرد، بیان کرد: مجلس در راستای پیشگیری از معلولیت ها خوب عمل کرده است و سازمان بهزیستی در محور برنامه های سلامت اجتماعی ششم توسعه قرار دارد و کارشناسان بهزیستی باید آموزش‌های لازم را ببینند و خدمات سازمان در حوزه‌های مختلف از جمله مراکز مشاوره قبل از ازدواج توسعه یابد.

موسوی ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان، قانون جامع حمایت از معلولان و ساماندهی سالمندان از دیگر اولویت های برنامه ششم است و باید آمادگی های لازم را داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی فارس با تاکید براینکه باید آمار درست به جامعه ارائه شود، گفت: قطعاً دولت به تنهایی نمی تواند و بایستی مشارکت مردم در پروژه های عمرانی و اجتماعی داشته باشیم چرا که مردم راهکار را به خوبی می دانند و فقط مدیران تسهیل گر باشند و زمینه فعالیت انجمن ها و سمن ها را مهیا سازیم.

موسوی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96 اشاره کرد و بیان داشت: هر دو نهاد در جایگاه بالایی قرار دارند و مردم حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند و نمایندگانی را در شهر و روستا به لحاظ ارتباط شوراها با سازمان بهزیستی انتخاب کنند که نیت و دغدغه مسائل اجتماعی دارند.

کد خبر : ۴۶۷۵۱۹