خبرگزاری کار ایران

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس خبرداد:

بزرگترین و مدرن‌ترین پتروشیمی کشور در بویراحمد احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۳۷۶

در سفر معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه و بویراحمد مجوز احداث بزرگترین و مدرن‌ترین واحد پتروشیمی بخش خصوصی کشور در دشت سقاوه بویراحمد اخذ شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "غلام محمد زارعی" در اولین نشست خبری خود بعد از پیروزی در انتخابات مجلس نهم، توسعه دو شهرستان بویراحمد و دنا را از گذرگاه توسعه صنعتی و استفاده از پتانسیل های نفت دانست و اعلام کرد که به کمیسیون صنایع مجلس می رود تا به وعده های حوزه صنعت خود جامه عمل بپوشاند.

با استانداری موسی خادمی، دیدگاه توسعه استان با استفاده از پتانسیل‌های صنعتی قوت گرفت و تلاش‌ها برای اخذ مجوز یک پتروشیمی برای شهرستان بویراحمد ادامه یافت اما این زنجیره یک حلقه کم داشت و آن سرمایه‌گذاری بود که هم دلش برای استان بسوزد و حاضر باشد برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه اش مایه بگذارد و هم امتحان پس داده باشد و قصد آزمون و خطا در بزرگترین پروژه صنعتی استان را نداشته باشد.

موفقیت های کارآفرین برتر استان در حوزه های گوناگون صنعتی، خدماتی و گردشگری تکمیل کننده زنجیره استاندار و نماینده بویراحمد و دنا برای احداث بزرگترین و مدرن‌ترین پتروشیمی بخش خصوصی کشور بود تا امیدها برای پتروشیمی دار شدن شهرستان مرکز استان افزایش یابد. 

بالاخره سفر معاون اول و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان فرصتی شد که مجوز عظیم‌ترین صنعت کهگیلویه و بویراحمد به نام لهراسب باقری، مدیرعامل و سهامدار صنایع عظیمی چون مجتمع بین‌المللی دنا صنعت، کارخانه قند یاسوج و مجتمع تفریحی، رفاهی، گردشگری، ورزشی و اقامتی آزادی باقری اخذ شود.

خبرهای خوش از جنس صنعت و اشتغال

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که بزرگترین حامی و پیگیر احداث پتروشیمی در شهرستان حوزه انتخابیه‌اش بوده، اخذ مجوز احداث پتروشیمی بویراحمد را بزرگترین دستاورد صنعتی استان می داند و می‌گوید: احداث پتروشیمی در شهرستان بویراحمد از مدتها پیش پیگیری می‌شد و خوشبختانه اخذ مجوز این طرح عظیم در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان محقق شد.

غلام محمد زارعی از تلاش های استاندار که برای اخذ مجوز این پتروشیمی پیگیر بوده نیز تقدیر می‌کند و اعتبار لازم برای احداث پتروشیمی بویراحمد را ۳۵۰۰ میلیارد تومان می خواند و می افزاید: این طرح بزرگترین و مدرن ترین پتروشیمی کشور است که توسط بخش خصوصی احداث می شود و در فاز اول برای ۱۳۰۰ نفر از مردم استان اشتغال ایجاد می کند.

وی احداث پتروشیمی بویراحمد توسط بخش خصوصی توانمند را دلیلی برای امیدواری مسئولان و مدیران استان برای احداث بهنگام و بهره برداری به موقع از طرح می داند و تصریح می کند: احداث پتروشیمی بویراحمد تحولی عظیم در صنعت و رفع بیکاری در استان است و خدا را شاکریم که مجوز بزرگترین واحد صنعتی استان را برای مردم شریف بویراحمد و دنا اخذ کرده ایم.

بزرگترین و مدرن‌ترین پتروشیمی کشور در بویراحمد احداث می‌شود

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگترین ره آورد و دستاورد سفر معاون اول رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد، اخذ مجوز  مجتمع عظیم و مدرن پتروشیمی بویراحمد بود که با دستور مستقیم معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد، بیان می کند: این طرح در آینده ای نزدیک و با حضور مسئولان ملی و استانی کلنگ زنی می شود تا عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی آغاز شود.

زارعی یافتن سرمایه گذار توانمند را بزرگترین دغدغه خود و مسئولان استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با پیش قدم شدن کارآفرین برتر استان که مدیر و سرمایه گذار چندین صنعت بزرگ در بویراحمد است و همچنین تجارب خوبی در زمینه کار صنعتی دارد، این دغدغه رفع شد.

وی پتروشیمی بویراحمد را صنعت منحصر به فرد استان و عظیم ترین پتروشیمی کشور که توسط بخش خصوصی احداث می شود، عنوان و خاطرنشان کرد:  اخذ مجوز مجتمع عظیم پتروشیمی برای بویراحمد کاری بزرگ و عظیم بود اما  با تلاش و پیگیری مستمر به ثمر نشست که امروز نوید بخش آینده ای روشن برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنعت و اشتغال خواهد بود.

برخی ویژگی های مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد

مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد، بزرگترین و مدرن ترین واحد پتروشیمی کشور می باشد که توسط بخش خصوصی ساخته می شود و همچنین بزرگترین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد است که فاز اول آن در زمینی به  مساحت ۹۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان در دشت سقاوه احداث می شود.

میزان اشتغالزایی این پتروشیمی ۱۳۰۰ نفر در فاز اول است و خوراک آن به میزان سالیانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از محل خطوط لوله سراسری گاز در منطقه که از پارس جنوبی، گاز شمال ایران و گاز  صادراتی کشور را منتقل می کنند تامین خواهد شد، این خط لوله ها تا به امروز فقط از سطح شهرستان بویراحمد عبور می کرد و هیچ بهره برداری ای از آن نمی شد اما حالا قرار است که خوراک مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد از آنها تامین شود.

پتروشیمی بویراحمد پس از بهره برداری قادر است که سالیانه ۶۰ هزارتن بنزین پیرولیز، ۳۰ هزار تن گاز مایع، ۲۵۰ هزار تن پروپیلن، ۲۵۰ هزار تن پلیمرهای پروپیلن به اشکال ابتدایی و یک میلیون تن متانول تولید کند.

پتروشیمی بویراحمد تحقق وعده های صنعتی نماینده بویراحمد و دنا و استاندار است که براساس وعده این نماینده مجلس و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آینده ای نزدیک کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. این پتروشیمی هماهنگی و تلاش بخش خصوصی، دولتی و نماینده مردم در مجلس برای توسعه منطقه است تا از این رهگذر هم در مرحله اجرا و هم در مرحله بهره برداری اشتغال کلانی برای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود و این استان یک گام به توسعه یافتگی صنعتی نزدیک تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز